Pregled bibliografske jedinice broj: 567710
Prilog izučavanju utjecaja politike parkiranja na model upravljanja prijevoznom potražnjom u gradovima
Prilog izučavanju utjecaja politike parkiranja na model upravljanja prijevoznom potražnjom u gradovima, 1999., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 567710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog izučavanju utjecaja politike parkiranja na model upravljanja prijevoznom potražnjom u gradovima
(The study of the impact of parking policy on model travel demand management in cities)
Autori
Brčić, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
22.12
Godina
1999
Stranica
188
Mentor
Božićević, Josip ; Golubić, Jasna
Ključne riječi
politika parkiranja; parkiranje; prijevozna potražnja; upravljanje prijevoznom potražnjom
(Parking policy; parking; travel demand; travel demand management)
Sažetak
Upravljanje prijevoznom potražnjom u gradovima predstavlja novi pristup prometnih stručnjaka, kao odgovor na negativne efekte koje promet producira u svakodnevnom životu gradova. Težnja je učiniti podnošljiv život za stanovnike gradova, te osigurati, uz mobilnost i dostupnost, razvoj i prosperitet aglomeracije za buduće generacije. Upravljanje prijevoznom potražnjom pokušava se realizirati kombinacijom niza strategija i mjera. Lokalne uprave su različito uspješne u tom cilju. Pristupa se problemu parcijalno iz razloga što problem još nije dovoljno izučen i provjeren u praksi. Rezultati se različito obrađuju i rijetko objavljuju. Izuzetak čine SAD, koje detaljnije analiziraju problem, ali također sa nedovoljno dokaza o praktičnoj provedbi. Stručnjaci u nastojanju upravljanja prijevoznom potražnjom u gradovima, često u skupu mjera navode i mjere politike parkiranja. Rad predstavlja autorovu ideju i pristup da se politikom parkiranja, njenim strategijama i mjerama, može značajnije upravljati prijevoznom potražnjom putovanja osobnim vozilima u gradovima. Temelji se na autorovim koncentriranjem zanimanja za ovo područje i bavljenjem ovom temom nizom godina. Rad je podijeljen u tri dijela, u skladu s postavljenim ciljevima. U prvom dijelu je proanalizirana i sveobuhvatno sistematizirana objavljena stručna literatura, sa stanovišta politike parkiranja, mjera, strategija, ponude i potražnje parkiranja, te odnosa sa ukupnom prijevoznom potražnjom. U drugom dijelu rada, temeljem znanstvenih postupaka analize, statističkih postupaka, i izradom simulacijskog modela, autor zaključuje o međuzavisnosti ponude parkiranja i potražnje za parkiranjem, te ukupne prijevozne potražnje. Slijedi stvaranje metodološkog postupka procjene optimalnog odnosa ponude parkiranja, za lokalne uvijete, na temelju kojeg je moguće kreirati politiku parkiranja s njenim ciljevima, strategijama i mjerama. Autor temeljem provedenih postupaka predlaže model upravljanja prijevoznom potražnjom politikom parkiranja. Treći dio predstavlja analizu stanja politike parkiranja u Gradu Zagrebu. Temeljeći na snimljenim i obrađenim podacima, te analizi propisa konstataciju da je politika parkiranja u Gradu Zagrebu nedovoljno artikulirana, autor predlaže temeljne odrednice buduće politike parkiranja, koja je u funkciji održivog prometa u gradu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport