Pregled bibliografske jedinice broj: 567554
Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća do danas
Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća do danas, 2002., magistarski rad, Muzička akademija, Zagreb
CROSBI ID: 567554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća do danas
(Schoolbooks for ear trainig in Croatia from the begining of the 20th century till today)
Autori
Radica, Davorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Muzička akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
03.03
Godina
2002
Stranica
181
Mentor
Rojko, Pavel
Ključne riječi
Udžbenik; solfeggio; metode solfeggia; glazbeni jezik
(Schoolbook; ear training; methods of ear training; music as language)
Sažetak
U radnji se analiziraju udžbenici (hrvatskih autora) za solfeggio u Hrvatskoj u razdoblju označenom u naslovu. Učenje solfeggia tretira se kao učenje glazbenoga jezika u skladu s tvrdnjom da glazba nije jezik ali je strukturirana kao jezik. Udžbenici za solfeggio nisu udžbenici u pravom smislu riječi, jer ne mogu ispuniti one funkcije koje bi udžbenik trebao ispunjavati u didaktičkom smislu. Velik raspon godina izdavanja omogućuje sagledavanje razlika u poimanju zadataka nastave solfeggia. Stariji autori ne tretiraju solfeggio kao samostalan predmet već kao dio obuke zborskog pjevača. Solfeggio se tu uglavnom shvaća kao pjevački predmet. Stariji autori nisu bili dosljedni u poštivanju određenog, psihološki opravdanog, logičnog postupka. Kada govore o metodama oni uglavnom misle na način imenovanja tonova što je svakako preusko shvaćanje pojma metode. Autori nakon Drugoga svjetskog rata, naprotiv, shvaćaju solfeggio kao samostalan predmet i to kao pomno razrađen sustav, u kojem se mogu, ali ne moraju nužno, slijediti principi relativne ili apsolutne metode. U tekstu se daju i neke sugestije o tome kako bi mogli izgledati budući udžbenici solfeggia. Važnu ulogu u tome svakako će imati zvučna komponenta, dakle, priloženi CD, ali i kompjutorski programi koji će također moći osigurati zvučnu komponentu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb