Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 567492

Značenje glazbenog obrazovanja na pozadini različitih nacionalnih povijesti


Rojko, Pavel
Značenje glazbenog obrazovanja na pozadini različitih nacionalnih povijesti // Tonovi (Zagreb), 53 (2009), 57-64 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 567492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značenje glazbenog obrazovanja na pozadini različitih nacionalnih povijesti
(Music education on the background of diverse national histories)

Autori
Rojko, Pavel

Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 53 (2009); 57-64

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nacionalne specifičnosti glazbenog kurikuluma; hrvatski folklor; Kodályjev model; Orff-Schulwerk; glazbene univerzalije
(national specifics of music curriculum; national folk art; Kodály model; Orff-Schulwerk; music universals)

Sažetak
Ako se zanemari hrvatski glazbeni folklor i hrvatske skladatelje – a to je legitimno učiniti jer se podrazumijeva da će u učenju glazbe biti i vlastitoga folklora i vlastitih skladatelja – u hrvatskom nacionalnom glazbenom kurikulumu nema zapravo ničega što bi bilo specifično hrvatsko, ničega, dakle, što bi se moglo objasniti specifičnostima nacionalne povijesti. Taj bi se kurikulum bez daljnjega mogao primijeniti i u nekoj drugoj zemlji, kao što bi se glazbenonastavni kurikulum neke druge zemlje bez bitnih preinaka mogao primijeniti u Hrvatskoj, odnosno, ako se hrvatski kurikulum ne bi mogao primijeniti, recimo u Austriji, to nije stoga što je riječ o hrvatskom kurikulumu, već stoga što se austrijski glazbeni pedagozi, kao stručnjaci a ne kao Austrijanci, ne slažu s predloženom koncepcijom. Glazbeni pedagozi u Europi hvalili su Kodályjev modelom pojačane glazbene nastave u općeobrazovnoj školi, ali ga nitko, osim eksperimentalno u Švicarskoj i u Berlinu, nije uveo u svoju praksu. Ne stoga što je mađarski nego stoga što ga nitko nije mogao ili nije želio financirati. Orffov se model, s druge strane, proširio u četrdesetak zemalja svijeta pri čemu baš nikoga nije smetalo to što je njegov autor Nijemac. Nastava glazbe u Hrvatskoj uvijek je bila manje ili više jednaka onoj u ostalim europskim zemljama, i to ne stoga što je bila pod utjecajem glazbene pedagogije drugih zemalja, nego stoga što je – kao i drugdje – počivala na nekim iz struke proizlazećim samorazumljivostima. U hrvatskoj glazbenoj pedagogiji hrvatsko je samo ono što se odnosi na hrvatski folklor i domaće skladatelje. Sve su ostalo glazbenopedagoške univerzalije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Pavel Rojko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Rojko, Pavel
Značenje glazbenog obrazovanja na pozadini različitih nacionalnih povijesti // Tonovi (Zagreb), 53 (2009), 57-64 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Rojko, P. (2009) Značenje glazbenog obrazovanja na pozadini različitih nacionalnih povijesti. Tonovi (Zagreb), 53, 57-64.
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {2009}, pages = {57-64}, keywords = {nacionalne specifi\v{c}nosti glazbenog kurikuluma, hrvatski folklor, Kod\'{a}lyjev model, Orff-Schulwerk, glazbene univerzalije}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {53}, issn = {0352-9711}, title = {Zna\v{c}enje glazbenog obrazovanja na pozadini razli\v{c}itih nacionalnih povijesti}, keyword = {nacionalne specifi\v{c}nosti glazbenog kurikuluma, hrvatski folklor, Kod\'{a}lyjev model, Orff-Schulwerk, glazbene univerzalije} }
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {2009}, pages = {57-64}, keywords = {national specifics of music curriculum, national folk art, Kod\'{a}ly model, Orff-Schulwerk, music universals}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {53}, issn = {0352-9711}, title = {Music education on the background of diverse national histories}, keyword = {national specifics of music curriculum, national folk art, Kod\'{a}ly model, Orff-Schulwerk, music universals} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font