Pregled bibliografske jedinice broj: 567453
Primjena selektivne katalitičke redukcije na dvotaktne sporookretne brodske dizelske motore
Primjena selektivne katalitičke redukcije na dvotaktne sporookretne brodske dizelske motore // Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 25 (2011), 1; 15-28 (nije recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 567453 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena selektivne katalitičke redukcije na dvotaktne sporookretne brodske dizelske motore
(The selective catalytic reduction (SCR) application on two stroke slow speed marine diesel engines)
Autori
Bernečić, Dean ; Radonja, Radoslav
Izvornik
Pomorstvo : scientific journal of maritime research (1332-0718) 25
(2011), 1;
15-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
dušični oksidi (NOx) ; selektivna katalitička redukcija (SCR) ; sporookretni dvotaktni brodski dizelski motori ; emisija ispušnih plinova
(nitric oxides (NOx) ; Selective Catalytic Reduction (SCR) ; slow speed diesel engines ; exhaust gas emission)
Sažetak
Sustavnim pristupom problematici sprječavanja onečišćenja atmosfere iz brodskih sporookretnih dizelskih motora, a u skladu s novoprihvaćenim međunarodnim normama, nametnula se potreba za analizom trenutno dostupnih metoda redukcije štetnih plinova iz kojih bi se potom sintetiziralo ekološki prihvatljivo i ekonomski isplativo rješenje. Slijedom toga u radu je sažet pregled glavnih onečišćivača atmosfere iz sporookretnih brodskih dizelskih motora, izvor i razlog njihovog nastajanja, te pojašnjeni problemi vezani za selektivnu katalitičku redukciju. Ukratko je objašnjena sama kemijska reakcija koja se odvija u reaktoru, kao i najčešće metode vezane za smanjenje NOx-a. Kako moderne generacije motora rade s vrlo niskim temperaturama ispušnih plinova pojavljuje se problem naslaga amonijevog sulfata na nižim režimima rada motora. U radu je dan pregled i rezultati istraživanja provedenog u Japanu 2009. godine koje pokazuje da je moguće koristiti SCR i na nižim temperaturama bez značajnijih smanjenja performansi motora ili reaktora. Zaključno, autori su dali svoje prijedloge i razmišljanja vezana za mogućnost kombiniranja SCR-a s performansama koje mogu postići nove generacije sporookretnih brodskih dizelskih motora s elektroničkom kontrolom.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Brodogradnja, Strojarstvo, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ASFA: Aquatic Science and Fisheries Abstracts
- Geobase
- INSPEC
- Transportation Research Information Services - TRIS
- BMT
- CSA
- EBSCO
- HRČAK
- SCOPUS