Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 567124

Povezanost opće inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim postignućem


Matešić, Krunoslav ml.; Zarevski, Predrag
Povezanost opće inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim postignućem // Metodika, 9 (2008), 17; 260-270 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 567124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost opće inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim postignućem
(Correlation between intelligence and dimensions of personality and school success)

Autori
Matešić, Krunoslav ml. ; Zarevski, Predrag

Izvornik
Metodika (1332-7879) 9 (2008), 17; 260-270

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inteligencija; ličnost; škoslki uspjeh
(intelligence; personality; school success)

Sažetak
Ispitana je povezanost inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim uspjehom na učenicima III. razreda različitih srednjih škola. Upotrijebili smo NEOFFI instrument koji mjeri pet dimenzija ličnosti (Neuroticizam, Ekstraverzija, Otvorenost prema iskustvu, Ugodnost i Savjesnost) te D-48, test inteligencije visoko zasićen g faktorom. Školski uspjeh smo defi nirali ocjenama iz matematike, hrvatskog te prosjekom ocjena na polugodištu. Inteligencija je statistički značajno, ali razmjerno nisko, povezana s tri najrelevantnije mjere školskog postignuća. Moguće objašnjenje jest da nominalno iste ocjene koje dobivaju učenici iz različitih škola ne postižu učenici iste inteligencije. Savjesnost je najjači pojedinačni prediktor za sva tri kriterija školskog postignuća. Ovaj rezultat ne iznenađuje s obzirom na to da se Savjesnost povezuje s radnom etikom, potrebom za uspjehom i organiziranošću. Struktura predikorskih varijabli za kriterije općeg uspjeha i hrvatskog jezika je praktično identična. Za predikciju tih kriterija iza Savjesnosti po značajnosti slijedi inteligencija, pa introvertiranost. Kriterij matematike ima različitu strukturu povezanosti s mjerama inteligencije i ličnosti. Znatno je porastao udio prediktivne snage inteligencije i tek je nešto niži od onog za Savjesnost. Za uspjeh u matematici je značajan prediktor snižena ugodnost, dok dimenzija ekstraverzije nema značajnu ulogu. Moguće objašnjenje može biti to što su manje ugodniji ljudi skloni kritičkom mišljenju koje pridonosi točnosti analize u znanosti i matematici. Rezultati ovog istraživanja su u skladu s podatkom da mjere ličnosti u kasnijim fazama školovanja preuzimaju značajniju ulogu u odnosu na inteligenciju, koja je na razini osnovne škole jači prediktor školskog postignuća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Predrag Zarevski (autor)

Avatar Url Krunoslav Matešić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matešić, Krunoslav ml.; Zarevski, Predrag
Povezanost opće inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim postignućem // Metodika, 9 (2008), 17; 260-270 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Matešić, K. & Zarevski, P. (2008) Povezanost opće inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim postignućem. Metodika, 9 (17), 260-270.
@article{article, author = {Mate\v{s}i\'{c}, Krunoslav ml. and Zarevski, Predrag}, year = {2008}, pages = {260-270}, keywords = {inteligencija, li\v{c}nost, \v{s}koslki uspjeh}, journal = {Metodika}, volume = {9}, number = {17}, issn = {1332-7879}, title = {Povezanost op\'{c}e inteligencije i dimenzija li\v{c}nosti sa \v{s}kolskim postignu\'{c}em}, keyword = {inteligencija, li\v{c}nost, \v{s}koslki uspjeh} }
@article{article, author = {Mate\v{s}i\'{c}, Krunoslav ml. and Zarevski, Predrag}, year = {2008}, pages = {260-270}, keywords = {intelligence, personality, school success}, journal = {Metodika}, volume = {9}, number = {17}, issn = {1332-7879}, title = {Correlation between intelligence and dimensions of personality and school success}, keyword = {intelligence, personality, school success} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font