Pregled bibliografske jedinice broj: 566817
Usporedna analiza hrvatske mesne industrije
Usporedna analiza hrvatske mesne industrije, 2011., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 566817 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedna analiza hrvatske mesne industrije
(Comparative Analysis of Croatian meat industry)
Autori
Rožić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.07
Godina
2011
Stranica
42
Mentor
Hadelan, Lari
Ključne riječi
mesna industrija; analiza poslovanja
(meat industry; business analysis)
Sažetak
Mesnu industriju (kao sastavni dio prehrambene industrije) u posljednjih nekoliko godina karakteriziraju velika ulaganja u nove tehnologije i modernizaciju proizvodnje, okrupnjavanje poduzeća, stvaranje jakih brendova koji ostvaruju veće marže, te rast izvoza (usmjerena na tržišta bivše Jugoslavije, ali i Europske unije). Unatoč kriznom razdoblju kroz koje prolazi cjelokupno gospodarstvo, prehrambena je industrija u Hrvatskoj uspješno zadržala stabilnost poslovanja, pa čak i povećala zaposlenost za dva posto tijekom recesijske 2009. godine. U radu je opisano poslovanje deset vodećih hrvatskih mesnih industrija koja ukupno stvaraju preko 70 posto prihoda mesne industrije. Analizom podataka iz financijskih izvješća, usporedno su prikazani financijski pokazatelji (brojčano i grafički), tako da su specifičnosti u poslovanju pojedine mesne industrije jasno vidljive. Zaključno, najbolje poslovne rezultate ima mesna industrija „Braća Pivac“, za njima slijedi „Gavrilović“ i „Vindon“. Najlošije rezultate uočavamo uglavnom kod mesne industrije „Vajda“ i „Puris Pazin“. Za potrebe rada provedeno je anketno ispitivanje među studentima zagrebačkog sveučilišta. Cilj anketnog istraživanja bio je prikupiti podatke o percepciji kvalitete te prepoznatljivosti proizvoda navedenih mesnih industrija među studentima. Analizirani su rezultati četrdeset anketa. Suprotno financijskim pokazateljima, prema rezultatima anketa (mišljenju studenata) najbolju percepciju ima mesna industrija „PIK Vrbovec“, iza koje slijedi „Gavrilović“. Najmanje dobre pokazatelje percepcije postigla je mesna industrija „Vajda“, „PPK Karlovačka mesna industrija“ i „Dalmesso“. Kod interpretacije rezultata anketa valja imati na umu da su se pitanja odnosila na učestalost kupovanja proizvoda, percepciju kvalitete i prepoznatljivost proizvoda. Također je vidljivo da prema mišljenju studenata bolje rezultate imaju upravo one mesne industrije koje najviše ulažu u marketinške aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Projekti:
178-1782223-2031 - Uporaba višekriterijske analize u poslovnom odlučivanju obiteljskog gospodarstva (Par, Vjekoslav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb
Profili:
Lari Hadelan
(mentor)