Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 566766

Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu jaja u Hrvatskoj


Belić, Nikola
Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu jaja u Hrvatskoj, 2011., diplomski rad, Agronomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 566766 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu jaja u Hrvatskoj
(The structure of the eggs production and distribution chain in Croatia)

Autori
Belić, Nikola

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Agronomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.12

Godina
2011

Stranica
55

Mentor
Cerjak, Marija

Ključne riječi
tržište jaja; Hrvatska; proizvodno-prodajni lanac
(Egg market; Croatia; production and distribution chain)

Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je opisati stanje na svjetskom kao i na hrvatskom tržištu jaja prikazom proizvodnje i vanjskotrgovinske razmjene. Nadalje, cilj rada je prikazati strukturu proizvodno-prodajnog lanca za konzumna jaja i utvrditi važnost pojedinih distribucijskih kanala u Hrvatskoj na temelju procjene proizvođača i trgovaca konzumnih jaja. U radu su korišteni sekundarni podaci (statistički podaci, proizvodno-potrošna bilanca preuzeta iz Zavoda za marketing u poljoprivredi Agronomskog fakulteta u Zagrebu.), kao i primarni podaci dobiveni provođenjem ekspertnog intervjua i anketnim ispitivanjem proizvođača i trgovaca konzumnih jaja. Svjetska proizvodnja jaja je u porastu, a najveći svjetski proizvođač – Kina proizvodi više od jedne trećine svjetske proizvodnje. Proizvodnja jaja u Hrvatskoj u posljednjih desetak godina varira između 700 i 870 milijuna komada godišnje. Uvoz jaja se bilježi tijekom cijelog promatranog razdoblja uz velike oscilacije, dok je izvoz zanemariv. Proizvodno-prodajni lanac za konzumna jaja kreće od proizvođača koji prodaju industriji, veleprodaji, maloprodaji, obrtnicima (slastičarnice i sl.) ili izravno krajnjim potrošačima na gradskim tržnicama, gospodarskom dvorištu, putem dostave na kućni prag, pri čemu su najvažniji prodajni kanali mali dućani i supermarketi. Glavne prednosti koje Hrvatska ima jesu povoljni privredni uvjeti za razvitak peradarstva i radna snaga, a nedostatci su nespremnost proizvođača za ulazak u EU te opći gospodarski uvjeti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Cerjak (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Belić, Nikola
Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu jaja u Hrvatskoj, 2011., diplomski rad, Agronomski fakultet, Zagreb
Belić, N. (2011) 'Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu jaja u Hrvatskoj', diplomski rad, Agronomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Beli\'{c}, Nikola}, year = {2011}, pages = {55}, keywords = {tr\v{z}i\v{s}te jaja, Hrvatska, proizvodno-prodajni lanac}, title = {Struktura proizvodno prodajnog lanca na tr\v{z}i\v{s}tu jaja u Hrvatskoj}, keyword = {tr\v{z}i\v{s}te jaja, Hrvatska, proizvodno-prodajni lanac}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Beli\'{c}, Nikola}, year = {2011}, pages = {55}, keywords = {Egg market, Croatia, production and distribution chain}, title = {The structure of the eggs production and distribution chain in Croatia}, keyword = {Egg market, Croatia, production and distribution chain}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font