Pregled bibliografske jedinice broj: 566766
Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu jaja u Hrvatskoj
Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu jaja u Hrvatskoj, 2011., diplomski rad, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 566766 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu jaja u Hrvatskoj
(The structure of the eggs production and distribution chain in Croatia)
Autori
Belić, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.12
Godina
2011
Stranica
55
Mentor
Cerjak, Marija
Ključne riječi
tržište jaja; Hrvatska; proizvodno-prodajni lanac
(Egg market; Croatia; production and distribution chain)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je opisati stanje na svjetskom kao i na hrvatskom tržištu jaja prikazom proizvodnje i vanjskotrgovinske razmjene. Nadalje, cilj rada je prikazati strukturu proizvodno-prodajnog lanca za konzumna jaja i utvrditi važnost pojedinih distribucijskih kanala u Hrvatskoj na temelju procjene proizvođača i trgovaca konzumnih jaja. U radu su korišteni sekundarni podaci (statistički podaci, proizvodno-potrošna bilanca preuzeta iz Zavoda za marketing u poljoprivredi Agronomskog fakulteta u Zagrebu.), kao i primarni podaci dobiveni provođenjem ekspertnog intervjua i anketnim ispitivanjem proizvođača i trgovaca konzumnih jaja. Svjetska proizvodnja jaja je u porastu, a najveći svjetski proizvođač – Kina proizvodi više od jedne trećine svjetske proizvodnje. Proizvodnja jaja u Hrvatskoj u posljednjih desetak godina varira između 700 i 870 milijuna komada godišnje. Uvoz jaja se bilježi tijekom cijelog promatranog razdoblja uz velike oscilacije, dok je izvoz zanemariv. Proizvodno-prodajni lanac za konzumna jaja kreće od proizvođača koji prodaju industriji, veleprodaji, maloprodaji, obrtnicima (slastičarnice i sl.) ili izravno krajnjim potrošačima na gradskim tržnicama, gospodarskom dvorištu, putem dostave na kućni prag, pri čemu su najvažniji prodajni kanali mali dućani i supermarketi. Glavne prednosti koje Hrvatska ima jesu povoljni privredni uvjeti za razvitak peradarstva i radna snaga, a nedostatci su nespremnost proizvođača za ulazak u EU te opći gospodarski uvjeti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija