Pregled bibliografske jedinice broj: 566743
Hidrotehnika i visokoškolsko obrazovanje u građevinarstvu (Hrvatska)
Hidrotehnika i visokoškolsko obrazovanje u građevinarstvu (Hrvatska) // Okrugli stol Obrazovanje stručnjaka u vodnom gospodarstvu : zbornoik radova i 5. Hrvatska konferencija o vodama - Hrvatske vode pred izazovom klimatskih promjena : zbornik radova
Opatija, Hrvatska, 2011. (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 566743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hidrotehnika i visokoškolsko obrazovanje u građevinarstvu (Hrvatska)
(Hydrotechnic and highschool education in civil engineering (Croatia))
Autori
Ožanić, Nevenka ; Karleuša, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Okrugli stol Obrazovanje stručnjaka u vodnom gospodarstvu : zbornoik radova i 5. Hrvatska konferencija o vodama - Hrvatske vode pred izazovom klimatskih promjena : zbornik radova
/ - , 2011
Skup
Okrugli stol Obrazovanje stručnjaka u vodnom gospodarstvu ; Hrvatska konferencija o vodama - Hrvatske vode pred izazovom klimatskih promjena (5 ; 2011)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.05.2011. - 21.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Hidrotehnika ; obrazovanje ; građevinarstvo ; vodno gospodarstvo
(Hydrotechnic ; education ; civil engineering ; water management)
Sažetak
Hidrotehnika se općenito u visokoškolskom obrazovanju bavi upravljanjem vodnim resursima i to kroz: vodoopskrbu, odvodnju, hidrotehničke melioracije, hidrotehničke regulacije, hidrotehničke građevine, hidrotehničke sustave i iskorištavanje vodnih snaga uz vođenje računa o zaštiti okoliša, hidrologiju i neizostavno poznavanje hidromehanike, odnosno mehanike tekućina i dr. Velika je uloga terenske nastave zbog neposrednog susreta s mjerenjima. Složenost zadataka i ogromna ulaganja u hidrotehničke zahvate nameću potrebu da u hidrotehničkom projektiranju i građenju rade stručnjaci koji se bave i geomehanikom i geotehnikom, teorijom konstrukcija, betonskim i čeličnim konstrukcijama, tunelima i podzemnim građevinama, organizacijom i izvođenjem građevinskih radova i dr. Osim inženjera građevinarstva, u hidrotehnici rade i strojarski inženjeri, elektroinženjeri, inženjeri tehnologije, inženjeri kemije i biologije, inženjeri geologije, poljoprivredni inženjeri, šumarski inženjeri, te ekonomisti, pravnici, sociolozi i dr. Hidrotehnika se, dakle, mora shvatiti kao tehnika ostvarenja općeg privrednog značaja, koja su predmet rada velikog broja različitih znanstveno-istraživačkih, projektantskih i izvođačkih ustanova, odnosno preduzeća, u kojima rade stručnjaci različitih struka. Hrvatska je 2001. potpisala Bolonjsku deklaraciju kojom se obavezala na: - prihvaćanje sustava lako prepoznatljivih i usporedivih akademskih i stručnih stupnjeva te uvođenje Dopunske isprave o studiju radi bržega i lakšeg zapošljavanja i međunarodne konkurentnosti, - prihvaćanje sustava temeljenog na dva glavna ciklusa, preddiplomskom i diplomskom, te trećem doktorskom poslijediplomskom ciklusu, - uvođenje ECTS (European Credit Transfer System) bodova kao mjere opterećenja studenata, - promicanje mobilnosti i prevladavanje zapreka slobodnom kretanju studenata i nastavnika, - promicanje europskih standarda u osiguravanju kvalitete i - promicanje europske dimenzije u visokom školstvu. Danas nam ostaju otvorena pitanja i to: Da li su ishodi učenja dovoljno dobro promišljeni? Za što želimo osposobiti studente? Koliko smo zadovoljni postignutim? Koliko su studenti zadovoljni? Što bi još moglo unaprijediti nastavu hidrotehnike na studijima? Da li obrazujemo stručnjake danas za zahtjeve tržišta sutra? Kada na njih odgovorimo možemo u tom smjeru reformirati programe visokoškolskog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
114-0982709-2549 - HIDROLOGIJA OSJETLJIVIH VODNIH RESURSA U KRŠU (Ožanić, Nevenka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Rijeka