Pregled bibliografske jedinice broj: 566389
Uloga udžbenika iz Prirode i društva u poticanju kompetencija učenika
Uloga udžbenika iz Prirode i društva u poticanju kompetencija učenika // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 26 (2011), 2; 50-60 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 566389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga udžbenika iz Prirode i društva u poticanju kompetencija učenika
(The Role of Science and Society Textbooks in Stimulating Pupils Competencies)
Autori
Borić, Edita ; Škugor, Alma
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 26
(2011), 2;
50-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
priroda i društvo; udžbenici; radne bilježnice; 3. razred; razine obrazovnih postignuća; kognitivna domena učenja; Bloomova taksonomija
(science and society; textbooks; workbooks; 3th grade; levels of educational achievements; cognitive learning domain; Bloom’s taxonomy)
Sažetak
- Novi se kurikulumski pristup temelji na razvoju učeničkih kompetencija što je u skladu s europskim obrazovnim politikama. Reprodukcija znanja zamijenjena je različitim razinama obrazovnih postignuća što se reflektira na razvoj kompetencija. Iako učitelji različitim nastavnim sredstvima, strategijama i metodičkim scenarijima potiču razvoj kompetencija, udžbenik je i dalje svakodnevno prisutan u nastavnom procesu. Iz toga su razloga udžbenici i radne bilježnice predmet interesa našeg istraživanja. Cilj je provedenoga istraživanja bio utvrditi koje razine znanja pomoću pitanja za vježbanje, ponavljanje i provjeravanje potiču udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva za 3. razred osnovne škole. Analiza je pitanja u istima provedena prema Bloomovoj taksonomiji. Rezultati su istraživanja ukazali da se analizirani udžbenici i radne bilježnice međusobno značajno ne razlikuju u zastupljenosti pojedinih kognitivnih razina, na neravnomjernu zastupljenost pitanja po pojedinim razinama te na najveću zastupljenost pitanja na nižim kognitivnim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing
- Emerald Managment Reviews database
- Ulrichs Serials Analysis System