Pregled bibliografske jedinice broj: 566325
„Problem podmetanja palca pri sviranju instrumenta s tipkama“ na učiteljskim fakultetima, ili: O bîti ili ne-bîti učenja glazbe vrtićkih odgojitelj(ic)a i učitelj(ic)a razredne nastave. Tonovi, 55, 2010, 60-96.
„Problem podmetanja palca pri sviranju instrumenta s tipkama“ na učiteljskim fakultetima, ili: O bîti ili ne-bîti učenja glazbe vrtićkih odgojitelj(ic)a i učitelj(ic)a razredne nastave. Tonovi, 55, 2010, 60-96. // Tonovi (Zagreb), 56 (2010), 60-96 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 566325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Problem podmetanja palca pri sviranju instrumenta s tipkama“ na učiteljskim fakultetima, ili: O bîti ili ne-bîti učenja glazbe vrtićkih odgojitelj(ic)a i učitelj(ic)a razredne nastave. Tonovi, 55, 2010, 60-96.
(Music education of nursery nurses and primary teachers)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 56
(2010);
60-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazba u učiteljskom studiju; razredna nastava; učitelji(ce); odgojitelji(ce); skupna nastava
(music in teachers education; elementary education; primary teachers; nursery nurses; total teaching)
Sažetak
U članku se poblematizira glazbeno obrazovanje razrednih učitelj(ic)a na učiteljskim fakultetima u Hrvatskoj. Konstatira se da je to obrazovanje sasvim neadekvatno i nezadovoljavajuće. Specifičnosti glazbenoga obrazovanja takve su da bi za adekvatno obrazovanje bila potrebna znatno veća nastavna satnica od sadašnje, odnosno, da je u uvjetima postojeće satnice potrebno promijeniti pristup. Umjesto sadašnje podjele na četiri predmeta, nastava bi se trebala organizirati po paradigmi skupne nastave u kojoj bi studenti istovremeno usvajali i stručna i metodička znanja. Analiziraju se sadržaji nekih glazbenih predmeta. Iz analize se vidi da gotovo nijedan predmet nije postavljen kako treba te da se u pojedinim studijima predlažu predmeti – obvezni i izborni – za koje studenti ne samo da nemaju potrebnih pretpostavki, nego su nepotrebni i sami po sebi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je objavljen u knjizi: Rojko, P. (2012) Glazbenopedagoške teme. Zagreb: Zlatar, 2012, 323-377.