Pregled bibliografske jedinice broj: 566119
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i njegova usporedba s dijakronijskim modelom
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i njegova usporedba s dijakronijskim modelom, 2010., magistarski rad, Muzička akademija, Zagreb
CROSBI ID: 566119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i njegova usporedba s dijakronijskim modelom
(Synchronic vs. diachronic model of teching music)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Muzička akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
17.03
Godina
2010
Stranica
248
Mentor
Rojko, Pavel
Ključne riječi
dijakronijski model ; sinkronijski model ; slušanje ; glazbena nastava
(diachronic model ; synchronic model ; listening to music ; music teaching)
Sažetak
Nastava glazbene umjetnosti u gimnaziji izvodi se prema dijakronijskom modelu. Za razliku od tog modela nastave koji više odgovara tradicionalnom pristupu obrazovanju sinkronijski model predstavlja koncept otvorene nastave zasnovane na vremenskoj usklađenosti glazbenih pojava i njihovoj usporedbi. Usporedba sinkronijskog i dijakronijskog modela ostvarena je u svrhu potvrđivanja kvalitete sinkronijskog modela i želje za ostvarenjem sinkronijskog modela u praksi. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici podučavani sinkronijskim modelom imaju razvijeniju sposobnost slušne analize izražajnih sastavnica glazbe, glazbenih oblika i vrsta, da poznaju veći broj glazbenih djela. Primjenom sinkronijskog modela ostvaruje se veća motiviranost učenika za stjecanje novih spoznaja, veći interes za sve oblike glazbene nastave, a učenici izražavaju i veće zadovoljstvo nastavom u cjelini. Primjenom sinkronijskog modela ostvaruje se bolja, zanimljivija i suvremenija nastava glazbene umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku