Pregled bibliografske jedinice broj: 566044
Umjetnost i tehnika u glazbenom obrazovanju
Umjetnost i tehnika u glazbenom obrazovanju // Tonovi (Zagreb), 56 (2010), 14-32 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 566044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetnost i tehnika u glazbenom obrazovanju
(Art and technique in music education)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 56
(2010);
14-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
umjetnost; tehnika; tehničke vježbe; didaktički primjeri; prava glazba
(art; technique; technic excercises; didactic examples; real music)
Sažetak
U glazbenom obrazovanju ima previše tehnike i premalo umjetnosti. To je tako iz dvaju razloga. Prvi je taj što je podučavanje tehnike znatno lakše od podučavanja umjetnosti. Tehnika se može podučavati, umjetnost se mora dogoditi. Glazbenik bi morao učiti tehniku na pravoj glazbi a ne na tehničkim vježbama. Drugi razlog prevlasti tehnike vjerojatno treba tražiti u prirodi odnosa tehnike i umjetnosti. Tehnika se u glazbenom djelu uočava od prve, umjetnost ne. Jedna od posljedica prevlasti tehnike nad umjetnošću u glazbenom obrazovanju jest vrlo slabo poznavanje glazbenih djela. Jer ih to ne učimo, učenici i studenti, ne samo da poznaju puno premalo glazbe, svakako puno manje nego što se od glazbenih profesionalaca očekuje, nego, i ono (malo) glazbe što poznaju, poznaju vrlo površno. Umjesto toga, studente snabdijevamo sterilnim pravilima, naucima o harmoniji i kontrapunktu i sl. Harmonijske, kontrapunktske i formalne analize često nisu drugo do pokušaji prevođenja, pretvaranja, svođenja glazbe na pravila naučena iz kontrapunktskih i harmonijskih udžbenika. Umjesto kulta umjetnosti, u našim glazbenim školama vlada kult tehnike. Bilo bi normalno u nastavi slijediti put kojim ide skladatelj – od umjetnosti prema tehnici. Mi, nažalost, radimo obratno: naš je nastavni put i prečesto put od tehnike prema umjetnosti, uz napomenu da se do ove druge često ni ne dođe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Napomena
Rad se može naći i u knjizi: Glazbenopedagoške teme. Zagreb: Zlatar, 2012, 14-32.