Pregled bibliografske jedinice broj: 566033
Znanje glazbe nasuprot glazbenom znanju
Znanje glazbe nasuprot glazbenom znanju // Tonovi (Zagreb), 49 (2007), 71-91 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 566033 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje glazbe nasuprot glazbenom znanju
(Musical knowledge vs. knowledge about music)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 49
(2007);
71-91
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
znanje glazbe; znanje o glazbi; glazbene vještine; razine znanja; ključni pojmovi; teorijska znanja; teorijski predmeti; instrumenti
(musical knowledge; knowledge about music; musical skills; levels of knowledge; key concepts; theoretical knowledges; theoretical subjects; instruments)
Sažetak
U glazbenoj pedagogiji, tj. u onom njenu pragmatičnom dijelu koji se zove glazbeno obrazovanje, mnoge su stvari postavljene naglavačke: u osnovnoj školi umjesto sviranja (u ansamblu), pjevanja i slušanja glazbe uči se suhoparna „glazbena teorija ; “ u solfeggiu umjesto prave glazbe upotrebljavaju se didaktički primjeri ; umjesto harmonije uči se nauk o harmoniji, umjesto polifonije uči se nauk o kontrapunktu ; umjesto zborske i ostale glazbene literature na dirigiranju se uči mahanje ; umjesto stvarne glazbe uče se oblici bez glazbenoga pokrića ; u povijesti umjesto glazbe uče se verbalne obavijesti oko glazbe – ukratko, umjesto glazbe, u većini se predmeta uči o glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Napomena
Tekst je objavljen i u knjizi: Rojko, P. (2012) Glazbenopedagoške teme. Zagreb: Zlatar, 2012, 23-52.
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- RILM: Abstracts of Music Literature Database