Pregled bibliografske jedinice broj: 566024
Kako sastaviti plan i program (osnovne) glazbene škole
Kako sastaviti plan i program (osnovne) glazbene škole // Tonovi (Zagreb), 47 (2007), 49-60 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 566024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako sastaviti plan i program (osnovne) glazbene škole
(How to create curriculum for (elementary) music school)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 47
(2007);
49-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastavni plan i program; metodologija; sadržaji predmeta; ciljevi predmeta; ishodi učenja; provjera znanja
(curriculum; methodology; contents of individual subjects; aims of subjects; learning outcomes; evaluation)
Sažetak
Glazbene škole u Hrvatskoj kao ni u bivšoj SFRJ nikad nisu imale korektno sastavljene nastavne planove i programe. Ovi su se više sastavljali „po zdravom razumu” nego po pripadajućoj metodologiji i dogovorenoj glazbeno-obrazovnoj politici. Više su se, da tako kažemo, radili „po sluhu” nego „po notama” i uglavnom su (bili) poprilično arbitrarni. A nastavna praksa? Ona se uglavnom drži usmene predaje: nastavnici rade ili onako kako su s njima radili njihovi prethodnici ili pak za sadržaj rada uzimaju ono što piše u pristupačnim „udžbenicima” ili priručnicima. Takvu praksu danas više nije moguće braniti. Izrada nastavnog plana i programa vrlo je zamršen posao koji ne započinje činom početka pisanja dokumenta. Poslu mora prethoditi stručni konsenzus o cilju i zadacima škole za koju se plan i program donosi, kao i konsenzus o jedinstvenoj, strukom uvjetovanoj metodologiji izrade.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad se može naći u knjizi: Rojko, P. Glazbenopedagoške teme. Zagreb: J. Zlatar, 2012.