Pregled bibliografske jedinice broj: 566022
HNOS za glazbenu nastavu
HNOS za glazbenu nastavu // Tonovi (Zagreb), 20 (2005), 45/46; 5-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 566022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
HNOS za glazbenu nastavu
(Croatian national educational standard for music education)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 20
(2005), 45/46;
5-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
otvoreni program; kulturno-estetsko načelo; psihološko načelo; slušanje i upoznavanje glazbe
(open curriculum; cultural and aesthetic principle; psychological principle; listening to music; becoming acquainted with music)
Sažetak
U okviru Hrvatskoga nacionalnog obrazovnog standarda (HNOS-a) stvoren je i novi, otvoreni program glazbene nastave u osnovnoj školi, koji omogućuje nastavniku da sam kreira velik dio nastave. U otvorenom programu zadano je jedino područje slušanja i upoznavanja glazbe. Ostala područja: pjevanje, sviranje, glazbeno stvaralaštvo i glazbeno opismenjivanje, pojavljuju se u prema slobodnoj volji nastavnika i u skladu sa željama učenika. Otvoreni je program odgovor na stari “svaštarski” program u kome je, zbog malog broja sati, uspjeh bio zanemariv. Slušanje i upoznavanje glazbe argumentira se kulturno-estetskim načelom po kome je zadatak škole da učenike uvede u glazbenu kulturu. Ostala se područja rukovode psihološkim načelom. Učenici žele i aktivno muzicirati, ali kako to muziciranje ne može dostići glazbeno relevantnu razinu, njegova je svrha samo rekreacijska.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija