Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 565997

Solfeggio kao učenje glazbenog jezika


Rojko, Pavel
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika // Tonovi (Zagreb), 33 (1999), 14-31 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 565997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika
(Ear-training as the learning of musical language)

Autori
Rojko, Pavel

Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 33 (1999); 14-31

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
solfeggio; diskurzivni jezik; učenje glazbenoga jezika; metode intonacije; glazbeni pojmovi i predodžbe
(solfeggio (ear-training); language; learning of musical language; methods of intonation; music concepts; music perceptions)

Sažetak
Proces stjecanja glazbene pismenosti, tj. proces stjecanja onoga što kolokvijalno zovemo „znanjem solfeggia, ” može se promatrati kao proces učenja glazbenoga jezika. Suprotno nebrojenim muzikologijskim, psihologijskim, filozofijskim, sociologijskim, estetičkim i inim tekstovima u kojima se – bilo na razini puke metafore, bilo na osnovi kakva ozbiljnijeg argumenta, tvrdi da glazba jest jezik – ovdje polazimo od tvrdnje da ona to nije, ali da funkcionira kao jezik, ili, bolje: da glazba zapravo ima svoj osobit jezik. Glazbu promatramo kao osobit vid (zvučne) objektivne stvarnosti, koja je, poput, „obične, ” vidljive, objektivne stvarnosti, u čovjekovu intelektu predstavljena, simbolizirana glazbi svojstvenim jezikom, slično kao što je objektivna stvarnost u čovjekovu intelektu također simbolizirana diskurzivnim jezikom. Usporedba glazbe s jezikom s pedagoškog je gledišta vrlo plodonosna utoliko što nam otkriva način na koji se glazba uči. Ako, naime, glazba funkcionira kao jezik, onda se, logično, i uči kao jezik. Prihvaćajući takvu plauzibilnu hipotezu, možemo razumjeti mehanizme učenja glazbenog jezika i prema tim mehanizmima odabrati optimalne strategije podučavanja

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija

Napomena
Rad se može naći u knjizi: Rojko, P. Glazbenopedagoške teme. Zagreb: J. Zlatar, 2012. (u bazi podataka).



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Pavel Rojko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rojko, Pavel
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika // Tonovi (Zagreb), 33 (1999), 14-31 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Rojko, P. (1999) Solfeggio kao učenje glazbenog jezika. Tonovi (Zagreb), 33, 14-31.
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {1999}, pages = {14-31}, keywords = {solfeggio, diskurzivni jezik, u\v{c}enje glazbenoga jezika, metode intonacije, glazbeni pojmovi i predod\v{z}be}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {33}, issn = {0352-9711}, title = {Solfeggio kao u\v{c}enje glazbenog jezika}, keyword = {solfeggio, diskurzivni jezik, u\v{c}enje glazbenoga jezika, metode intonacije, glazbeni pojmovi i predod\v{z}be} }
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {1999}, pages = {14-31}, keywords = {solfeggio (ear-training), language, learning of musical language, methods of intonation, music concepts, music perceptions}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {33}, issn = {0352-9711}, title = {Ear-training as the learning of musical language}, keyword = {solfeggio (ear-training), language, learning of musical language, methods of intonation, music concepts, music perceptions} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • RILM: Abstracts of Music Literature Database





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font