Pregled bibliografske jedinice broj: 565563
Prve 3 su najvažnije! Edukacijska radionica za zdravstvene djelatnike i roditelje mlađe djece
Prve 3 su najvažnije! Edukacijska radionica za zdravstvene djelatnike i roditelje mlađe djece, 2011. (ostalo).
CROSBI ID: 565563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prve 3 su najvažnije! Edukacijska radionica za zdravstvene djelatnike i roditelje mlađe djece
Autori
Ured UNICEF-a u Hrvatskoj
Izvornik
Edukacijski materijal - knjiga
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2011
Ključne riječi
odgoj djeteta
Sažetak
Zašto prve 3? Prve godine života u velikoj mjeri utječu na to koliko će djeca biti uspješna u životu: od dobrog zdravlja i snalaženja u školi do osjećaja samopoštovanja i socijalnih vještina. Mozak malog djeteta razvija se nevjerojatnom brzinom, a živčane veze koje su u tome razdoblju potaknute interakcijom s najbližim osobama ostaju trajno – za cijeli život. U prvim se godinama definira i opća emocionalna stabilnost te osjećaj povjerenja prema drugim ljudima, što čini osnovu svih kasnijih važnih odnosa s vršnjacima, odraslima i partnerom, pa čak i prema vlastitoj djeci. Tako je vrijeme intenzivnog razvoja djece ujedno i vrijeme velikih prilika za svako dijete, ali i razdoblje kada je te prilike moguće upropastiti. Loše prve godine vidljive su kasnije u osjećaju nezadovoljstva vlastitim životom, poremećenim odnosima s drugim ljudima, otežanom učenju, poremećajima hranjenja, stopama kriminala, nasilja, ovisnosti i drugih osobnih i društvenih problema. Svima je jasno kako je kasnije puno teže i puno skuplje liječiti takve poremećaje, a rezultati često izostaju. 12 radionica , vrijeme trajanja radionice 120 min Iako svako dijete slijedi svoj ritam razvoja, iz brojnih istraživanja znamo da je razvoj najbrži upravo u razdoblju do treće godine života. U to vrijeme, a posebno unutar prve godine života, mala djeca najčešće žive u privatnosti svojih obitelji i u potpunosti su ovisna o odraslim osobama. Presudne su vještine roditelja pri odgajanju djece, davanju emocionalne podrške, poticanju razvoja i u komunikaciji s djetetom. No dobro nam je poznato kako mladi roditelji uglavnom nisu imali prilike učiti i stjecati vještine poticajnog roditeljstva. Ako u prvim godinama roditeljima pružimo podršku, podučimo ih o odgoju djece i omogućimo im usvajanje znanja kojima će razvijati potencijal svojeg djeteta s ljubavlju, omogućit ćemo djeci da budu uspješna i zadovoljna, a društvu da bude zdravo i napredno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA