Pregled bibliografske jedinice broj: 565424
Novite informaciski tehnologii – predizvik na vospitanieto i obrazovanieto
Novite informaciski tehnologii – predizvik na vospitanieto i obrazovanieto // Prosvetno delo, 44 (1989), 2; 2-10 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 565424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novite informaciski tehnologii – predizvik na vospitanieto i obrazovanieto
(New information technology - the challenge for education)
Autori
Rodek, Stjepan
Izvornik
Prosvetno delo (0350-6711) 44
(1989), 2;
2-10
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nove informacijske tehnologije; inovativno učenje; participativno učenje; anticipacijsko učenje
(New information technology; inovative learning; paticipative learning; anticipative learning)
Sažetak
Nakon analize odnosa novih informacijskih i komunikacijskih medija i obrazovanja razmatraju se konsekvence koje suvremeni razvoj tehnologije proizvodi na društvenoj i individualnoj razini, posebice u kontekstu odgoja i obrazovanja. Kritički se evaluiraju teze koje su u svojim radovima razvili stručnjaci Rimskog kluba, UNESCO-a i OECD-a, te se izvodi sinteza u kojoj dominira novi, prošireni pojam učenja. U njegovoj je osnovi inovativno učenje koje se temelji na participaciji i anticipaciji. I pedagoška primjena novih medija dobiva svoj puni smisao tek u kontekstu inovativnog učenja. Posebno značenje rada je i u sustavnoj kritici nekih inovativnih koncepcija XX. stoljeća, osobito programirane nastave i obrazovne tehnologije utemeljene na biheviorizmu.
Izvorni jezik
Mac
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je prezentiran na II. kongresu pedagoga Hrvatske. Zbog važnosti i aktualnosti problematike preveden je na makedonski jezik i objavljen u časopisu Prosvetno delo.