Pregled bibliografske jedinice broj: 565214
Ontološki temelji suvremene umjetnosti: paradigmatske estetičke refleksije Maxa Bensea
Ontološki temelji suvremene umjetnosti: paradigmatske estetičke refleksije Maxa Bensea, 1998., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 565214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ontološki temelji suvremene umjetnosti: paradigmatske estetičke refleksije Maxa Bensea
(Ontological foundations of contemporary art: paradigmatic aesthetic reflections of Max Bense)
Autori
Labus, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.04
Godina
1998
Stranica
226
Mentor
Čačinovič-Puhovski, Nadežda
Ključne riječi
znanstvena estetika; informacijska estetika; kibernetika; moderna umjetnost; znanost; tehnika; racionalnost; refleksija
(scientific aesthetics; information aesthetics; cybernetics; modern art; science; technics; rationality; reflections)
Sažetak
Rad istražuje zasnivanje znanstvene estetike na primjeru na paradigmatskom primjeru njemačkog estetičara Maxa Bensea. Njegova informacijska estetika pokušaj je utemeljivanja egzaktne estetike koja opisuje, analizira pa čak i stvara umjetnička djela teorijskim i tehničkim sredstvima kibernetike. Pritom se oslanja na teoriju informacije, matematičku teoriju o prijenosu poruka. Bense povezuje makroestetičke analize s novim mikroestetičkim analizama permutacija preuzetim iz informacijske teorije. Bense u svojima analizama pokazuje da moderna umjetnost gubi svoju autonomiju i rastvara se u objektivitet znanstvenoga duha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija