Pregled bibliografske jedinice broj: 56520
Tri atributivna problema iz talijanske zbirke Strossmayerove galerije HAZU - Majstor tonda iz Greenvillea, Palmezano, Giordano
Tri atributivna problema iz talijanske zbirke Strossmayerove galerije HAZU - Majstor tonda iz Greenvillea, Palmezano, Giordano // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 22 (1999), 63-71 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 56520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tri atributivna problema iz talijanske zbirke Strossmayerove galerije HAZU - Majstor tonda iz Greenvillea, Palmezano, Giordano
(Three Problems of Authorship from the Italian Collection of Strossmayer Gallery in Zagreb - Master of the Greenville Tondo, Luca Giordano, Marco Palmezzano)
Autori
Cvetnić, Sanja
Izvornik
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 22
(1999);
63-71
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Zagreb; Štrosmayerova galerija; slikarstvo; 16. st.; 17. st.; Majstor tonda iz Grinvillea; Luca Giordano; Marco Palmezzano
(Zagreb; Strossmayer Gallery; Cinquecento; Seicento; Master of the Tondo from Greenville; Luca Giordano; Marco Palmezzano)
Sažetak
Otkada je Majstor tonda iz Greenvillea utvrđen kao zasebna umjetnička osoba 1962. godine, slika ťBogorodica s IsusomŤ u Strossmayerovoj galeriji, u inventarima i katalozima pripisana Eusebiju da San Giorgiu, pojavljuje se u inozemnoj literaturi kao dio njegova opusa. Usporedbom s djelima u Greenvilleu, Frankfurtu, Veneciji, naša se slika potvrđuje vezanom uz opus ovoga anonimnoga toskanskog majstora, sljedbenika Perugina s kraja quattrocenta i početka cinquecenta.
Od dva djela koja se u inventarima Strossmayerove galerije navode kao djela slikara Marca Palmezzana iz Forlia, slika ťKrist nosi križŤ u stalnom postavu signirana je i datirana 1525. godine te pripada u vrhunske Palmezzanove inačice često ponavljane teme. Drugo, neobjavljeno djelo iz depoa galerij, ťKrist križonoša s Nikodemom i Josipom ArimatejcemŤ, njogo je kasnija, sedamnaestostoljetna kopija venecijanske slike, signirane i datirane također 1525. godine, koju čuva Museo Correr u Veneciji.
Za sliku ťOtmica DejanireŤ iz Strossmayerove galerije, koja je tematski bila određena kao ťOtmica ProzerpineŤ, a autorski kao djelo Caraccijeve škole, prepoznajemo pripadnost različitom krugu, jer se usporedbom s istoimenom firentinskom slikom napuljskoga slikara Luke Giordana otkriva kao njena kopija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- BHA