Pregled bibliografske jedinice broj: 565186
Odgojna uloga izvannastavnih glazbenih aktivnosti
Odgojna uloga izvannastavnih glazbenih aktivnosti // Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 26 (2011), 2; 134-153 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 565186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojna uloga izvannastavnih glazbenih aktivnosti
(Upbringing Role of Extra-Curricular Music Activities)
Autori
Proleta, Jelena ; Svalina, Vesna
Izvornik
Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 26
(2011), 2;
134-153
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
slobodno vrijeme; izvannastavne aktivnosti; izvannastavne glazbene aktivnosti; odgojna uloga izvannastavnih aktivnosti; glazba u školi
(free time; extra-curricular activities; extra-curricular music activities; upbringing role of extra-curricular activities; music in school)
Sažetak
Odgoj i obrazovanje predstavljaju dva ravnopravna aspekta u okviru odgojno-obrazovnog procesa. Obrazovanjem se zadovoljavaju spoznajni, doživljajni i psihomotorni interesi pojedinca, dok se odgojem razvijaju međuljudski odnosi i komunikacija te se prihvaćaju općeljudske i društvene norme. Uključivanjem učenika u izvannastavne aktivnosti zadovoljavaju se podjednako i njihove obrazovne i odgojne potrebe. Tu se ostvaruju oni ciljevi koji se ne uspijevaju ostvariti u redovnoj nastavi, a nude se i oni sadržaji koji prate suvremena zbivanja i spoznaje. Te su aktivnosti vrlo važne u odgoju jer se svojim sadržajima približavaju željama učenika te pridonose razvoju učeničke osobnosti, stvaranju uvjeta za kulturni napredak te očuvanju i promicanju kulturalne raznolikosti. U radu je prikazano istraživanje koje je provedeno kako bi se temeljem mišljenja učenika uvidjela odgojna uloga izvannastavnih glazbenih aktivnosti te prikazalo kakvo je njihovo viđenje slobodnog vremena i mogućnosti za njegovo ispunjavanje određenim glazbenim aktivnostima. Istraživanje je usmjereno na tri područja: osobni doživljaj učenika, suradnja s drugima i slobodno vrijeme. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici izabrane izvannastavne glazbene aktivnosti doživljavaju kao mjesto radosti, druženja, ali i učenja. U tom okruženju vlada pozitivna atmosfera koju karakterizira zajednički rad, međusobno poštivanje, uvažavanje i poticanje. Učenici vole kada im je slobodno vijeme ispunjeno korisnim sadržajima pogotovo ako su ti sadržaji u skladu s njihovim interesima. U ovom slučaju, njihov interes je glazba, kojom se većina želi više baviti u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA International Bibliography
- EBSCO Publishing
- Emerald Managment Reviews database
- Ulrichs Serials