Pregled bibliografske jedinice broj: 565146
Pretpostavke usvajanja ekoloških spoznaja i stavova
Pretpostavke usvajanja ekoloških spoznaja i stavova // Odgoj i samoupravljanje, 2 (1982), 1; 227-260 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 565146 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pretpostavke usvajanja ekoloških spoznaja i stavova
(Assumption of acquisition of ecological knowledge and attitudes)
Autori
Mužić, Vladimir ; Prelog, Nenad ; Rodek, Stjepan ; Sekulić-Majurec, Ana
Izvornik
Odgoj i samoupravljanje (0351-4889) 2
(1982), 1;
227-260
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ekološki sadržaji u osnovnoj školi; modeli ekološke odgojno-obrazovne aktivnosti; ekološke igre u nastavi i učenju
(ecological contents in the primary schools; models of ecological and educational activity; ecological games in the teaching and learning)
Sažetak
U radu se konstatira polazno stanje s obzirom na prisutnost ekoloških sadržaja u programskoj strukturi osnovne škole i istražuju mišljenja o utjecajima ljudskog djelovanja na prirodu kod raznih grupa respondenata. Koncipira se poseban model ekološke odgojno-obrazovne aktivnosti koja nije "nastavno-specifična", tj. vezana za određeni sadržaj nekog nastavnog predmeta, već je usmjerena na izvannastavne aktivnosti, za što je osobito pogodna igra. Rezultati istraživanja pokazuju da se, koristeći postupke razvojnog istraživanja, može doći do korisnih podataka za kritiku postojećih nastavnih programa, kao i do identificiranja kritičkih točaka u odnosu pojedinca prema okolini. Procjena utjecaja raznih ljudskih akcija na prirodu pokazala je da su učenici sposobni da "ekološki" misle. Stoga je opravdano da im se ponude odgojno-obrazovni sadržaji iz područja ekologije, s tim da se oni usvajaju na načine koji odgovaraju suvremenim dostignućima obrazovne tehnologije.
Izvorni jezik
Hrvatski