Pregled bibliografske jedinice broj: 564586
Komparativna analiza koncentracije maloprodajnog tržišta u Republici Hrvatskoj i Europskim zemljama
Komparativna analiza koncentracije maloprodajnog tržišta u Republici Hrvatskoj i Europskim zemljama // Zbornik radova sa druge međunarodne naučne konferencije "Ekonomija integracija" ; Izazovi i perspektive integracija zemalja Jugoistočne Europe / Džafić, Zijad ; Zahirović, Sejfudin ; Umihanić, Bahrija (ur.).
Tuzla: Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2011. str. 81-88 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 564586 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza koncentracije maloprodajnog tržišta u Republici Hrvatskoj i Europskim zemljama
(Comparative analysis of the retail market concentration in Republic of Croatia and Europe)
Autori
Karić, Marijan ; Kristek, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa druge međunarodne naučne konferencije "Ekonomija integracija" ; Izazovi i perspektive integracija zemalja Jugoistočne Europe
/ Džafić, Zijad ; Zahirović, Sejfudin ; Umihanić, Bahrija - Tuzla : Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2011, 81-88
Skup
Druga međunarodna naučna konferencija "Ekonomija integracija" ; Izazovi i perspektive integracija zemalja Jugoistočne Europe
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 08.12.2011. - 09.12.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
trgovina na malo; koncentracija tržišta; tranzicija
(retail market; market concentration; transition)
Sažetak
Tržišna koncentracija ima dva oblika, koncentracija prodavatelja ili ponuđača, a odnosi se na razinu do koje je ponuda kontrolirana od prodavatelja i koncentracija kupaca koja se odnosni na razinu do koje je kupnja kontrolirana od strane kupaca. Broj i veličina prodavatelja i kupaca (tržišna koncentracija) ima stratešku važnost u određivanju potrošačkog zadovoljstva i konkurentnosti poduzeća. Osnovni zadatak u tranzicijskom procesu je omogućiti efikasno funkcioniranje ekonomskog sustava i dostići razinu konkurentnosti svjetskih tržišta. U početku je razvoj slobodnog tržišnog sustava rezultirao nastankom velikog broja malih ponuđača, koji su troškovno ne učinkoviti, jer ne mogu iskoristiti ekonomiju razmjera. Djelatnost trgovine u Republici Hrvatskoj suočena je s velikim izazovima kao što su povećana konkurencija, sve jača koncentracija domaćeg tržišta, spajanja pojedinih poduzeća, uvođenje nove tehnologije, e-trgovina i globalizacija. Sam razvoj ove djelatnosti ovisit će o sposobnosti gospodarskih subjekata da se prilagode sve zahtjevnijim uvjetima koji vladaju na tržištu. Rast koncentracije vidljiv je u povećanju udjela velikih poduzeća u trgovini na malo i smanjenju ukupnog broja malih poduzeća. U radu će se analizirati koncentracija maloprodajnog tržišta u razdoblju od deset godina. Posljednje dvije godine, u razdoblju u kojem se vrši istraživanje, praćeno je padom gospodarskih aktivnosti, a njezine učinke na koncentraciju prikazat ćemo u ovom radu. Usporediti ćemo koncentraciju trgovine na tržištu europskih zemalja s koncentracijom tržišta u Republici Hrvatskoj, te analizirati posljedice koje je rast veličine poduzeća imao na položaj nacionalnog gospodarstva u globaliziranom svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0101195-1007 - Procjenjivanje potencijala rasta malih i srednjih poduzeća (Singer, Vjekoslava, MZOS ) ( CroRIS)
010-0101195-1048 - Modeli za ocjenu rizičnosti poslovanja poduzeća (Šarlija, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek