Pregled bibliografske jedinice broj: 564457
Inovacije i trendovi u dizajniranju organizacija
Inovacije i trendovi u dizajniranju organizacija, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 564457 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inovacije i trendovi u dizajniranju organizacija
(Innovations and Trends in Organization Design)
Autori
Salar, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.10
Godina
2011
Stranica
57
Mentor
Hernaus, Tomislav
Ključne riječi
trendovi; tendencije; inovacije; model zvijezde; organizacijski oblici
(trends; tendencies; innovations; Star model; organizational forms)
Sažetak
U današnjem turbulentnom okruženju, povećana kompetitivnost i brzina promjene zahtijevaju prilagodbu i poboljšanje načina organiziranja. Javlja se potreba za što većom organizacijskom efektivnosti i kvalitetnijim organizacijskim rješenjima. Stoga se u radu prepoznaju trendovi u razvoju organizacijskog dizajna te se objašnjava rezultat njihova djelovanja na elemente organizacijskog dizajniranja. Među najvažnije trendove se ubraja globalizacija, a slijede je konkurentnost, raznolikost, fleksibilnost, razvoj informacijske tehnologije, eksternalizacija poslovanja i razvoj ekonomije znanja. Da bi opstala, organizacija mora prepoznati navedene poslovne trendove i zatim na njih odgovoriti pripadajućim tendencijama dizajniranja (npr. snižavanje hijerarhije, umrežavanje, lateralno povezivanje, orijentacija prema potrošačima itd.). To rezultira inovacijama tj. primjenama novih ideja ili postupaka. Pritom dolazi do promjene u prirodi ključnih elemenata organizacijskog dizajna. Mijenjaju se struktura, procesi, sustavi nagrađivanja i ljudski resursi organizacije. Inovacije i novi trendovi dizajniranja vode novim organizacijskim oblicima, a neki od njih su: procesna, dvojna, front/back i mrežna organizacija. Usvajanjem takvih novih oblika dizajniranja mnoge su korporacije poboljšale svoj konkurentski položaj što je vidljivo i na primjerima u praksi (Ford Motors, IBM, Nokia, H&M).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija