Pregled bibliografske jedinice broj: 563959
Utječe li mentalna retardacija na žvačnu učinkovitost kod djece sa cerebralnom paralizom?
Utječe li mentalna retardacija na žvačnu učinkovitost kod djece sa cerebralnom paralizom? // Paediatria Croatica, 55 (2011), 3; 456-459 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 563959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utječe li mentalna retardacija na žvačnu učinkovitost kod djece sa cerebralnom paralizom?
(Does the mental retardation of the masticatory performance in children with cerebral palsy?)
Autori
Bakarčić, Danko ; Lajnert, Vlatka ; Vlašić Cicvarić, Inge ; Ivančić Jokić, Nataša ; Hrvatin, Sandra ; Gržić, Renata ; Prpić, Igor.
Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 55
(2011), 3;
456-459
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Mentalna retardacija; žvakanje; cerebralna paraliza; dijete; adolescent
(Mental retardation; chewing; cerebral palsy; child; adolescent)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrditi utječu li kognitivne sposobnosti na funkcije žvačnog sustava kod djece sa cerebralnom paralizom. U ispitivanje bilo je uključeno četrdeset i troje djece sa cerebralnom paralizom i s različitim stupnjem ošte}; ; enja središnjeg živčanog sustava u dobi od 6 do 16 godina i s ozubljenim čeljustima. Ispitana je njihova žvačna učinkovitost, služe}; ; i se testom prosijavanja. Podatci o kognitivnoj sposobnosti preuzeti su iz medicinske dokumentacije ispitanika s Klinike za pedijatriju Kliničkog bolničkog centra u Rijeci. Ispitanici su bili podijeljeni u dvije skupine. Prvu skupinu ispitanika činila su djeca s teškom i dubokom mentalnom retardacijom. Djeca bez mentalne retardacije i s blagom mentalnom retardacijom činila su drugu skupinu. Djece s umjerenom mentalnom retardacijom nije bilo među ispitanicima. Rezultati su pokazali da je razina žvačne učinkovitosti kod djece iz prve skupine s teškom i dubokom mentalnom retardacijom bila niža u usporedbi s djecom iz druge skupine, koju su činila djeca bez mentalne retardacije i s blagom mentalnom retardacijom. Statistički značajna razlika između dviju skupina je nađena kod usporedbe indeksa žvačne učinkovitosti glede stupnja mentalne retardacije (Z= 92, 50 ; p > 0, 001). Zaključilo se da stupanj mentalne retardacije igra jednu od značajnijih uloga u provođenju adekvatne žvačne funkcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dentalna medicina
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka
Profili:
Nataša Ivančić-Jokić
(autor)
Vlatka Lajnert
(autor)
Igor Prpić
(autor)
Inge Vlašić-Cicvarić
(autor)
Renata Gržić
(autor)
Danko Bakarčić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus