Pregled bibliografske jedinice broj: 563839
Likovno djelo u srednjoškolskom obrazovanju - novi doprinosi
Likovno djelo u srednjoškolskom obrazovanju - novi doprinosi // 5. međunarodna konferenca o naprednim i sustavnim istraživanjima i Treći specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" : Zbornik umjetničko-znanstvenih skupova 2009.-2011. / Balić-Šimrak, Antonija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011. str. 183-194 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 563839 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Likovno djelo u srednjoškolskom obrazovanju - novi
doprinosi
(Artwork in secondary education - new contributions)
Autori
Alviž, Josipa ; Nestić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
5. međunarodna konferenca o naprednim i sustavnim istraživanjima i Treći specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" : Zbornik umjetničko-znanstvenih skupova 2009.-2011.
/ Balić-Šimrak, Antonija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011, 183-194
ISBN
978-953-7210-44-1
Skup
Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (5 ; 2011) ; Specijalizirani umjetničko-znanstveni skup (3 ; 2011)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
umjetničko obrazovanje ; likovna umjetnost ; nastavna sredstva ; radionička nastava ; metodičke vježbe ; nove tehnologije
(visual arts education ; visual arts ; teaching aids ; workshop method of teaching ; teaching practice ; new technologies)
Sažetak
Umjetničko djelo u ulozi njegovanja vizualne kulture i pažnje kod srednjoškolskih učenika, osobito u vremenu nekritičkog produciranja vizualnih poruka kojima je zasićena naša svakodnevica, u središtu je suvremenog pristupa obrazovanja budućih profesora likovne umjetnosti na Odsjeku za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Svjesni mnogih ograničenja učioničke nastave, poput satnice i nemogućnosti rada na originalima, studente nastojimo usmjeravati na raznovrsne i pomno razrađene metode rada koje omogućavaju najtješnjiji odnos s umjetničkim djelom. Predavanjem će se dati pregled radioničke metode rada, a naglasak će biti stavljen na rad sa studentima u okviru fakultetske i srednjoškolske nastave. Pristup je to koji zahtijeva vješto prilagođavanje propisanim nastavnim planovima i pomagalima (udžbenicima), no, opravdan je i nužan, obzirom na rezultirajuće dubinsko razumijevanje likovno- umjetničkih djela (njihovih formalnih i značenjskih aspekata), ali i kriterije državne mature i njome propisanog znanja. U tom kontekstu, pažnja će se usmjeriti i na korištenje novih tehnologija i medija, kao nezaobilaznih elemenata suvremenoga nastavnoga procesa. Istaknuti će se njihov doprinos radioničkoj metodi rada, te ukazati na nove mogućnosti i smjernice u razvoju ovakvog pristupa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-130-1012654-1073 - Slikarstvo i skulptura 17. i 18. stoljeća u kontinentalnoj Hrvatskoj (Cvetnić, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
MZOS-130-1301080-1075 - „POVIJEST ZAŠTITE KULTURNE BAŠTINE U HRVATSKOJ U XIX I XX STOLJEĆU“ (Jurić, Zlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb