Pregled bibliografske jedinice broj: 563835
Istraživanje austrijskih udžbenika za početno čitanje sa stanovišta vizualne komunikacije
Istraživanje austrijskih udžbenika za početno čitanje sa stanovišta vizualne komunikacije // Treći specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMJ -3)
Zadar, Hrvatska, 2009. (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 563835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje austrijskih udžbenika za početno čitanje sa stanovišta vizualne komunikacije
(The aspect of visual communication in Austrian primers)
Autori
Kuharić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Treći specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMJ -3)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 15.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
čitanje; čitkost; tipografija; ilustracija
(reading; readibility; typography; illustration)
Sažetak
Polazeći od toga da vještinu čitanja čine dvije osnovne komponente, dekodiranje i razumijevanje, u ovom tekstu prikazuje se istraživanje o interakcijama i doprinosima raznih perceptivnih, kognitivnih i afektivnih čimbenika, koji mogu pridonijeti, ali i ometati razvoj predčitačkih i čitačkih vještina. Kao čimbenike koji bitno pomažu dekodiranje, između ostalih, navodi se vizualnu diskriminaciju. Ovaj tekst upućuje na praktične implikacije specifičnosti dječje vizualne percepcije i vizualne diskriminacije slova u početnom čitanju, prisutne u austrijskim udžbenicima. Razlikovne značajke konstituirajućih slova dominiraju u ranoj fazi učenja čitanja, i to i za identitet slova i za određivanje oblika riječi. Rezultati istraživanja pokazuju da autori austrijskih udžbenika polažu značajnu pozornost vizualnim informacijama u ranim fazama učenja čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Vladimir Kuharić
(autor)