Pregled bibliografske jedinice broj: 563797
Odgojna preobrazba u teleologijskom i aksiologijskom ozračju
Odgojna preobrazba u teleologijskom i aksiologijskom ozračju // Odgojne znanosti, 12 (2010), 1; 97-117 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 563797 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojna preobrazba u teleologijskom i aksiologijskom ozračju
(Educational Transformation in a Teleological and Axiological Context)
Autori
Vukasović, Ante
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12
(2010), 1;
97-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odgoj; pedagogija; vrijednosti; pedagogijska teleologija; pedagogijska aksiologija; hrvatska pedagogijska baština
(educational upbringing; pedagogy; values; pedagogical teleology; pedagogical axiology; Croatian pedagogical heritage)
Sažetak
Rasprava je posvećena odgoju kao pedagogijsko-vrijednosnom fenomenu. Autor se suprotstavlja jednostranom intelektualističkom, didaktičko- materijalističkom i scijentističkom svođenju vrlo složenog, slojevitog procesa odgajanja i čovjekova oplemenjivanja na puko stjecanje znanja, umijeća i navika, na faktografiju i obrazovanje. Time se ignorira i posve zapostavlja etičko-vrijednosna sastavnica života i izgrađivanje ljudskih odlika po kojima biološki dani pojedinac i postaje uljuđenim ljudskim bićem. Rasprava ima četiri glavna strukturna dijela. U prvom autor razmatra općeljudsko povijesno i individualno značenje odgajanja i zaključuje da je odgoj temelj na komu sve počiva, jer bez njega ne bi bilo ni čovjeka ni ljudske zajednice. U drugom se pedagogija promatra u vrijednosnom ozračju, izdvajaju se pedagogijska teleologija i aksiologija kao posebno značajne discipline, jer bez njihova određenja smisla, svrhe i odgojnih vrijednosti nije moguće svrhovito i učinkovito odgajanje. Treći dio je posvećen hrvatskoj pedagogijsko-vrijednosnoj baštini i glavnim predstavnicima takve usmjerbe između dva svjetska rata. U četvrtom autor traži reafirmaciju naznačene baštine i povratak zanemarenim pedagogijskim stečevinama i vrjednotama kao bitnom sastavnom dijelu svekolike hrvatske duhovne obnove, moralne i odgojne preobrazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SSCI