Pregled bibliografske jedinice broj: 563491
Psiholingvistički utjecaj kreativnih jezičnih igara na usvajanje hrvatskoga jezika u osnovnoj školi
Psiholingvistički utjecaj kreativnih jezičnih igara na usvajanje hrvatskoga jezika u osnovnoj školi // EDUvision 2011 - »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij« / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2011. str. 112-121 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 563491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psiholingvistički utjecaj kreativnih jezičnih igara na usvajanje hrvatskoga jezika u osnovnoj školi
(Psycholinguistic Influence of Creative Children’s Games on Primary School Croatian Language Acquisition)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina ; Ivanković, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
EDUvision 2011 - »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij«
/ Orel, Mojca - Ljubljana : EDUvision, 2011, 112-121
ISBN
978-961-93189-2-8
Skup
EDUvision 2011 - »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij«
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 01.12.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativna jezična igra; nastava hrvatskoga jezika; motivacija; komunikacijsko-funkcionalni pristup; jezične kompetencije
(creative children’s games; Croatian language teaching; motivation; communicative-functional approach; communicative language competences)
Sažetak
Igra je aktivnost svojstvena djeci. Budući da podrazumijeva kreativnost i raznolikost, primjerena je i kao svrhovita metoda u osnovnoškolskoj nastavi. Osmišljena i primjerena didaktička igra važan je dio komunikacijsko-funkcionalnoga pristupa u procesu usvajanja materinskoga jezika jer omogućuje učenje na zanimljiv i kreativan način. Provedena istraživanja (Pavličević, 1996, Miljević-Riđički i sur., 2004, Velički i Peti-Stantić, 2008, Pavličević-Franić i Aladrović Slovaček, 2011), potvrđuju da se učenici u nastavi jezika vole igrati te da učeći u igri nastavni sadržaj usvajaju brže i lakše. Nažalost, igra se kao nastavna metoda ne koristi često, iako su mogućnosti uporabe raznolike (računalne igre, mozgalice, učilice, interaktivne priče i sl.). Cilj je istraživanja ispitati utječe li kreativna jezična igra na motivaciju i zadovoljstvo učenika, stav o nastavnome predmetu, kvalitetu zapamćivanja informacija i razvoj jezičnih kompetencija. Očekuje se da će uporaba kreativne igre u nastavi hrvatskoga jezika povećati motivaciju te omogućiti uspješnije usvajanje hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)