Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 563448

Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca


Bićanić, Danijel
Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 563448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca
(Personal and environmental motivational determinants in learning high school mathematics)

Autori
Bićanić, Danijel

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
29.11

Godina
2011

Stranica
36

Mentor
Rovan, Daria

Ključne riječi
teorija očekivanja i vrijednosti; učenje matematike; strukture ciljeva u učionici
(expectancy value theory; learning mathematics; classroom goal structures)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati glavne pretpostavke teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i Wigfielda (2000) u kontekstu učenja matematike. U istraživanju je sudjelovalo 294 učenika trećeg razreda gimnazije. Ispitivane su varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnostima u matematici, subjektivne vrijednosti matematike, zatim strukture ciljeva u učionici te kao kriterijske varijable ocjena iz matematike na kraju školske godine i namjera upisa željenog studija. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala značajnu prediktivnu vrijednost varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnosti za uspjeh iz matematike: oni učenici koji su u većoj mjeri očekivali uspjeh i smatrali se kompetentniji u području imali su više ocjene iz matematike na kraju školske godine. Logistička regresijska analiza je pokazala kako varijabla subjektivne vrijednosti matematike značajno pridonosi predikciji odabira željenog studija: oni učenici koji matematiku smatraju važnom, zanimljivom ili korisnom u većoj mjeri pokazuju sklonost odabiru studija iz područja povezanog s matematikom. U istraživanju je ispitivana i prediktivna vrijednost struktura ciljeva u učionici za uspjeh u matematici i odabir željenog studija. Kao jedini značajni pozitivni prediktor se pokazuje struktura cilja izvedbe putem izbjegavanja za uspjeh iz matematike. Općenito se može reći da je potvrđena većina pretpostavki teorije očekivanja i vrijednosti kao i da je ustanovljena slaba povezanost okolinskih činitelja (struktura ciljeva) s promatranim varijablama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bićanić, Danijel
Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Bićanić, D. (2011) 'Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bi\'{c}ani\'{c}, Danijel}, year = {2011}, pages = {36}, keywords = {teorija o\v{c}ekivanja i vrijednosti, u\v{c}enje matematike, strukture ciljeva u u\v{c}ionici}, title = {Osobne i okolinske odrednice motivacije za u\v{c}enje matematike kod srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {teorija o\v{c}ekivanja i vrijednosti, u\v{c}enje matematike, strukture ciljeva u u\v{c}ionici}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bi\'{c}ani\'{c}, Danijel}, year = {2011}, pages = {36}, keywords = {expectancy value theory, learning mathematics, classroom goal structures}, title = {Personal and environmental motivational determinants in learning high school mathematics}, keyword = {expectancy value theory, learning mathematics, classroom goal structures}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font