Pregled bibliografske jedinice broj: 563448
Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca
Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 563448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca
(Personal and environmental motivational determinants in learning high school mathematics)
Autori
Bićanić, Danijel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.11
Godina
2011
Stranica
36
Mentor
Rovan, Daria
Ključne riječi
teorija očekivanja i vrijednosti; učenje matematike; strukture ciljeva u učionici
(expectancy value theory; learning mathematics; classroom goal structures)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati glavne pretpostavke teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i Wigfielda (2000) u kontekstu učenja matematike. U istraživanju je sudjelovalo 294 učenika trećeg razreda gimnazije. Ispitivane su varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnostima u matematici, subjektivne vrijednosti matematike, zatim strukture ciljeva u učionici te kao kriterijske varijable ocjena iz matematike na kraju školske godine i namjera upisa željenog studija. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala značajnu prediktivnu vrijednost varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnosti za uspjeh iz matematike: oni učenici koji su u većoj mjeri očekivali uspjeh i smatrali se kompetentniji u području imali su više ocjene iz matematike na kraju školske godine. Logistička regresijska analiza je pokazala kako varijabla subjektivne vrijednosti matematike značajno pridonosi predikciji odabira željenog studija: oni učenici koji matematiku smatraju važnom, zanimljivom ili korisnom u većoj mjeri pokazuju sklonost odabiru studija iz područja povezanog s matematikom. U istraživanju je ispitivana i prediktivna vrijednost struktura ciljeva u učionici za uspjeh u matematici i odabir željenog studija. Kao jedini značajni pozitivni prediktor se pokazuje struktura cilja izvedbe putem izbjegavanja za uspjeh iz matematike. Općenito se može reći da je potvrđena većina pretpostavki teorije očekivanja i vrijednosti kao i da je ustanovljena slaba povezanost okolinskih činitelja (struktura ciljeva) s promatranim varijablama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Daria Rovan
(mentor)