Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 563406

Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje)


Oreški, Predrag; Oreški, Tanja
Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje) // Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, 7 (2007), 50-60 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 563406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje)
(The analysis of the potential to use free open- source software in teaching informatics in primary education (lesson modules related to Problem solving and programming))

Autori
Oreški, Predrag ; Oreški, Tanja

Izvornik
Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu (1333-1396) 7 (2007); 50-60

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
programiranje; softver; otvoreni kod; osnovna škola; hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS)
(programming; software; open source; primary school; Croatian National Educational Standard (HNOS))

Sažetak
U ovom se radu nastoji dokazati teza da se nastava u osnovnim školama iz predmeta Informatika (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje) može obavljati uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (Free Open Source Software – FOSS) isto kao što se obavlja uz pomoć komercijalno dobavljivog vlasničkog softvera. Analiza najčešće korištenih programskih alata obavlja se u odnosu na najnoviji nastavni plan i program za osnovnu školu - Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS). U radu je praktično pokazano na koji se način besplatan softver otvorenog izvornog koda može koristiti u svakodnevnoj nastavi programiranja u primarnom obrazovanju. U radu se analizira mogućnost korištenja besplatnog operacijskog sustava (Ubuntu Linux) i besplatnih programskih alata (FreeBasic, KTurtle, ) kao ravnopravnih besplatnih zamjena za vlasničke operacijske sustave (razne inačice Microsoft Windows) i vlasničke programske alate (Microsoft Qbasic, Terrapin Logo). Mogućnosti besplatnih programskih alata analiziraju se u odnosu na nastavne cjeline, teme te zahtjeve nastavnog programa HNOS, a prikazuju se i rezultati analize. Učenjem i radom uz pomoć besplatnog softvera otvorenog koda učenicima se pruža mogućnost izbora operacijskog sustava i korisničkog softvera koji će koristiti i kod kuće. Ako se učenici odluče za korištenje besplatnog softvera otvorenog izvornog koda na svojim osobnim računalima tada se rješava i mogući problem nelegalnih licenci komercijalnih operacijskih sustava, uredskih aplikacija te drugih korisničkih komercijalno dobavljivih programa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
016-0000000-1746 - Komunikacijske vještine i tehnologije u komunikaciji Internetom i e-obrazovanju (Bubaš, Goran, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin

Profili:

Avatar Url Predrag Oreški (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Oreški, Predrag; Oreški, Tanja
Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje) // Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, 7 (2007), 50-60 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Oreški, P. & Oreški, T. (2007) Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje). Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, 7, 50-60.
@article{article, author = {Ore\v{s}ki, Predrag and Ore\v{s}ki, Tanja}, year = {2007}, pages = {50-60}, keywords = {programiranje, softver, otvoreni kod, osnovna \v{s}kola, hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS)}, journal = {U\v{c}itelj : godi\v{s}njak Visoke u\v{c}iteljske \v{s}kole u \v{C}akovcu}, volume = {7}, issn = {1333-1396}, title = {Analiza mogu\'{c}nosti izvo\djenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomo\'{c} besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rje\v{s}avanje problema i programiranje)}, keyword = {programiranje, softver, otvoreni kod, osnovna \v{s}kola, hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS)} }
@article{article, author = {Ore\v{s}ki, Predrag and Ore\v{s}ki, Tanja}, year = {2007}, pages = {50-60}, keywords = {programming, software, open source, primary school, Croatian National Educational Standard (HNOS)}, journal = {U\v{c}itelj : godi\v{s}njak Visoke u\v{c}iteljske \v{s}kole u \v{C}akovcu}, volume = {7}, issn = {1333-1396}, title = {The analysis of the potential to use free open- source software in teaching informatics in primary education (lesson modules related to Problem solving and programming)}, keyword = {programming, software, open source, primary school, Croatian National Educational Standard (HNOS)} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font