Pregled bibliografske jedinice broj: 563406
Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje)
Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje) // Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, 7 (2007), 50-60 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 563406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje)
(The analysis of the potential to use free open- source software in teaching informatics in primary education (lesson modules related to Problem solving and programming))
Autori
Oreški, Predrag ; Oreški, Tanja
Izvornik
Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu (1333-1396) 7
(2007);
50-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
programiranje; softver; otvoreni kod; osnovna škola; hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS)
(programming; software; open source; primary school; Croatian National Educational Standard (HNOS))
Sažetak
U ovom se radu nastoji dokazati teza da se nastava u osnovnim školama iz predmeta Informatika (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje) može obavljati uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (Free Open Source Software – FOSS) isto kao što se obavlja uz pomoć komercijalno dobavljivog vlasničkog softvera. Analiza najčešće korištenih programskih alata obavlja se u odnosu na najnoviji nastavni plan i program za osnovnu školu - Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS). U radu je praktično pokazano na koji se način besplatan softver otvorenog izvornog koda može koristiti u svakodnevnoj nastavi programiranja u primarnom obrazovanju. U radu se analizira mogućnost korištenja besplatnog operacijskog sustava (Ubuntu Linux) i besplatnih programskih alata (FreeBasic, KTurtle, ) kao ravnopravnih besplatnih zamjena za vlasničke operacijske sustave (razne inačice Microsoft Windows) i vlasničke programske alate (Microsoft Qbasic, Terrapin Logo). Mogućnosti besplatnih programskih alata analiziraju se u odnosu na nastavne cjeline, teme te zahtjeve nastavnog programa HNOS, a prikazuju se i rezultati analize. Učenjem i radom uz pomoć besplatnog softvera otvorenog koda učenicima se pruža mogućnost izbora operacijskog sustava i korisničkog softvera koji će koristiti i kod kuće. Ako se učenici odluče za korištenje besplatnog softvera otvorenog izvornog koda na svojim osobnim računalima tada se rješava i mogući problem nelegalnih licenci komercijalnih operacijskih sustava, uredskih aplikacija te drugih korisničkih komercijalno dobavljivih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
016-0000000-1746 - Komunikacijske vještine i tehnologije u komunikaciji Internetom i e-obrazovanju (Bubaš, Goran, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
Profili:
Predrag Oreški
(autor)