Pregled bibliografske jedinice broj: 563232
Razvoj kratke ljestvice učeničkih iskustava s učenjem i nastavom
Razvoj kratke ljestvice učeničkih iskustava s učenjem i nastavom // Odgojne znanosti, 12 (2010), 1; 29-44 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 563232 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj kratke ljestvice učeničkih iskustava s učenjem i nastavom
(Development of the short scale of student experiences with learning and teaching)
Autori
Bezinović, Petar ; Marušić, Iris ; Ristić Dedić, Zrinka
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12
(2010), 1;
29-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samovrednovanje škola; učenička iskustva; učeniku usmjeren pristup
(school self-evaluation; learner experiences; learner-centered approach)
Sažetak
U radu je prikazana kratka Ljestvica učeničkih iskustava s učenjem i nastavom. Cilj konstrukcije Ljestvice je omogućavanje valjanog, pouzdanog i praktičnog praćenja važnijih obilježja učenja i nastave iz perspektive učenika. Konceptualno se polazi od učeniku usmjerenog pristupa, po kojemu se iskustva učenika smatraju najvažnijim pokazateljem kvalitete podrške koju učenici dobivaju u školi. Prikazana je validacija Ljestvice u jednoj gradskoj gimnaziji s općim gimnazijskim programom na uzorku od 631 učenika. Učenici su procjenjivali svoja iskustva s učenjem hrvatskog jezika, matematike i engleskog jezika. Korištena je inačica ljestvice koju su učenici popunjavali putem interneta, vođeno, u svojim informatičkim učionicama. Ljestvica se sastoji od 12 tvrdnji kojima se ispituju važni aspekti učenja i nastave. Rezultati upućuju na jednofaktorsku strukturu ljestvice s visokim koeficijentima interne konzistencije. Koeficijent Cronbach alfa za hrvatski jezik iznosi α=, 86, za matematiku α=, 91, a za engleski jezik α=, 89. Pokazuje se da ljestvica ima dobru diskriminativnu valjanost. Rezultati na ljestvici dobro razlikuju procjene različitih predmeta, iste predmete u različitim razrednim odjelima, a također odražavaju i teoretski jasne spolne razlike u procjenama. Validacija Ljestvice potvrđuje valjanost i smislenost korištenja učeničkih iskustava za ispitivanje važnih obilježja učenja i nastave u razrednom okruženju. Ljestvica može imati uporabnu vrijednost za dijagnostiku, samovrednovanje i planiranje unapređivanja nastave pojedinih predmeta.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Pastuović, Nikola, MZO ) ( CroRIS)
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts