Pregled bibliografske jedinice broj: 563095
ULOGA NABAVE U STRATEGIJI USMJERENOJ NA STVARANJE VRIJEDNOSTI – TEORIJSKI OKVIR
ULOGA NABAVE U STRATEGIJI USMJERENOJ NA STVARANJE VRIJEDNOSTI – TEORIJSKI OKVIR // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 59-72 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 563095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ULOGA NABAVE U STRATEGIJI USMJERENOJ NA STVARANJE VRIJEDNOSTI – TEORIJSKI OKVIR
(THE ROLE OF THE PROCUREMENT IN A STRATEGY ORIENTED TOWARDS VALUE CREATION – A THEORETICAL FRAMEWORK)
Autori
Knežević, Blaženka ; Cikač Vinter, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
/ Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 59-72
Skup
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu - XI. Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nabava; stvaranje vrijednosti; dodana vrijednost; strategija nabave; strateška nabava
(procurement; value creation; added value; procurement strategy; strategic procurement)
Sažetak
Pogled na značaj nabave u poslovnoj strategiji poduzeća mijenjao se kroz povijest od pogleda usmjerenog na administrativno-logističke procese povezane s organizacijom nabavljanja fizički opipljivih proizvoda do pogleda koji nabavu svrstava uz bok svim strateški važnim funkcijama poduzeća. Neki autori naglasit će kako je nabava kroz povijest promatrana kao pasivna poslovna funkcija koja je dužna isključivo izvršavati naloge dobivene na temelju planova generiranih na najvišoj razini poduzeća ili iz drugih poslovnih funkcija. U upravljanju usmjerenom na stvaranje vrijednosti pogled na nabavu bitno se mijenja, nabava postaje integralni dio poslovne strategije poduzeća. Strateški usmjerena nabava za cilj ima doprinijeti dodavanju vrijednosti proizvodima, uslugama i procesima. U ovome radu, na temelju sekundarnih izvora, sistematizirat će se načini na koje nabava može doprinijeti povećanju vrijednosti te će se obraditi nabavne strategije usmjerene na stvaranje vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija