Pregled bibliografske jedinice broj: 563026
Uloga interneta u političkoj komunikaciji i poticanju političke uključenosti građana u Hrvatskoj:Izborna kampanja na internetu 2007.
Uloga interneta u političkoj komunikaciji i poticanju političke uključenosti građana u Hrvatskoj:Izborna kampanja na internetu 2007., 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 563026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga interneta u političkoj komunikaciji i poticanju političke uključenosti građana u Hrvatskoj:Izborna kampanja na internetu 2007.
(Role of the Internet in political communication and citizens engagement in Croatia: Election 2007 - Internet campaign)
Autori
Bebić, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
16.11
Godina
2009
Stranica
175
Mentor
Boras, Damir
Ključne riječi
izbori; političke stranke; Internet; web stranice; građanska uključenost; online inicijative
(elections; political parties; Internet; web pages; citizens engagement; online initiatives)
Sažetak
Doktorska radnja prikazauje ulogu Interneta u predizbornoj kampanji za Hrvatski sabor 2007. razlikujući pri tom dvije istraživačke perspektive – onu koja proizlazi iz teorije političkog marketinga i uloge interneta u suvremenim izbornim kampanjama te onu koja se bavi potencijalom interneta za političkim uključenjem grañana (engagement). Cilj disertacije je, koristeći metodu analize sadržaja te oslanjajući se na literaturu o ulozi interneta u suvremenim izbornim kampanjama (cybercampaigning) i literaturu o krizi javnog komuniciranja te demokratskom potencijalu interneta, istražiti u a) kojoj su mjeri i na koji način hrvatske stranke na parlamentarnim izborima 2007. koristile marketinški potencijal interneta ; b) u kojoj mjeri i na koji način su koristile internet kako bi potaknule grañane na (on-line ili off-line) sudjelovanje u politici. Osim političkim strankama, rad se bavi i grañanskim on-line inicijativama te analizira na koji način su neovisne grañanske inicijative pokušale potaknuti političko sudjelovanje grañana u za vrijeme i neposredno prije početka službene kampanje. Rezultati istraživanja pokazali su da su stranke u Hrvatskoj na paralmentarnim izborima 2007. samo djelomično iskoristile marketinški potencijal interneta. Posebno su podbacile male stranke čime su propustile barem u on-line svijetu premostiti jaz izmeñu sebe i velikih stranaka. Analiza elemenata interaktivnosti pokazala je da stranke u predizborno vrijeme u načelu nisu koristile internet kako bi se upustile u raspravu s biračima. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem, meñutim, samo potvrñuju trendove u drugim zemljama koji govore da upotreba interneta u svrhu rasprave sa strankama i kandidatima, a koje ima za cilj povećanje opće uključenosti grañana i širenje kruga politički aktivnih grañana, nije ispunila rana optimistična predviñanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2476 - JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU (Blanuša, Nebojša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Profili:
Damir Boras
(mentor)