Pregled bibliografske jedinice broj: 562512
Kočna stanja elektromotornog pogona s asinkronim kliznokolutnim motorom upravljanim iz industrijskog pretvarača
Kočna stanja elektromotornog pogona s asinkronim kliznokolutnim motorom upravljanim iz industrijskog pretvarača, 2004., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 562512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kočna stanja elektromotornog pogona s asinkronim kliznokolutnim motorom upravljanim iz industrijskog pretvarača
(Braking mode of slip-ring induction machine drive supplied by industrial converter)
Autori
Jurišević, Nino
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
10.04
Godina
2004
Stranica
76
Mentor
Kolonić, Fetah
Ključne riječi
Kočno stanje; kliznokolutni stroj; industrijski pretvarač
(Braking mode; slip-ring machine; industrial converter)
Sažetak
Regulacije brzine vrtnje kliznokolutnog asinkronog motora upravljanog iz industrijskog pretvarača te analizirati kočna stanja elektromotornog pogona i način realizacije istih. Poseban naglasak je dodijeljen nadsinkronom kočenju pogona u radu s potencijalnim momentom tereta (pogon dizanja i spuštanja) te motorskom režimu rada u dizanju tereta pri maksimalnim radnim brzinama dizanja. Proučavanje i ispitivanje je izvršeno na digitalnom sustavu upravljanja kranskim i dizaličnim pogonima ASTAT tvrtke ABB. Primijenjeni motor je klizno-kolutni asinkroni motor snage 18.5 kW. U razvojnom programskom alatu tvrtke ABB (naziva PCASE) realizirano je nekoliko algoritama upravljanja za oba navedena karakteristična režima rada, s posebnim naglaskom na sigurnost izlaska iz nadsinkronog kočnog stanja i iz stanja otvorene petlje pri dizanju tereta maksimalnom brzinom. Na laboratorijskoj maketi eksperimentalno su snimljena djelovanja sustava regulacije s razvijenim algoritmima upravljanja u gore navedenim karakterističnim režimima rada. Usporedbom rezultata mjerenja odabrana su dva algoritma (jedan za svaki karakteristični režim rada) s većim stupnjem sigurnosti i efikasnosti za naknadnu upotrebu u realnom pogonu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Fetah Kolonić
(mentor)