Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 562193

Stavovi učitelja o načinu ocjenjivanja obrazovnih postignuća učenika u nastavnom predmetu Hrvatski jezik – područje jezik u 4. razredu osnovne škole


Kolar Billege, Martina
Stavovi učitelja o načinu ocjenjivanja obrazovnih postignuća učenika u nastavnom predmetu Hrvatski jezik – područje jezik u 4. razredu osnovne škole, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 562193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učitelja o načinu ocjenjivanja obrazovnih postignuća učenika u nastavnom predmetu Hrvatski jezik – područje jezik u 4. razredu osnovne škole
(Attitudes of teachers on methods of the evaluation of educational achievement of students in teaching Croatian – language skills in the 4th grade)

Autori
Kolar Billege, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.02

Godina
2011

Stranica
111

Mentor
Bežen, Ante

Ključne riječi
ocjenjivanje; obrazovna postignuća; hrvatski jezik; primarno obrazovanje
(assessment; educational achievement; Croatian language; primary education)

Sažetak
Ocjenjivanje uspjeha učenika sastavni je dio nastavnog procesa (Grgin, 2002 ; Matijević, 2004 i 2007 ; Bežen, 2008). Subjektivnost i nepouzdanost školskih ocjena (Furlan, 1964 ; Janković, 2002) proizlazi i iz nedovoljne određenosti sadržaja ocjenjivanja. Kako bi se pri ocjenjivanju smanjila subjektivnost, a povećala valjanost i pouzdanost, treba odrediti standarde sadržaja te jasno i razumljivo formulirati stupnjeve postignuća (Bašić, 2007 ; Bežen, 2008). U trenutno važećem Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (MZOŠ, 2006) za nastavni su predmet određena nastavna područja, teme, ključni pojmovi i obrazovna postignuća, ali nisu strukturirana tako da se prema njima mogu odrediti razine postignuća učenika. Tijekom povijesti ocjenjivale su se različite sastavnice jezika koji se učio u školama i primjenjivali su se različiti modeli ocjenjivanja, ovisno o povijesnom i pedagoškom kontekstu (Matijević, 2004). Sastavnice koje se u Republici Hrvatskoj brojčano ocjenjuju u nastavnom predmetu Hrvatski jezik su: hrvatski jezik, književnost, lektira, jezično izražavanje i stvaranje (posebno: usmeno i pisano), medijska kultura, domaći uradak. Sastavnice ocjenjivanja nisu usklađene s načelima učenja materinskog/hrvatskog jezika i ovladavanja jezikom. Model ocjenjivanja temelji se na brojčanom sintetičkom ocjenjivanju na skali od 1 do 5. U ovom su radu, u predistraživanju, istraženi stavovi učitelja o načinu ocjenjivanja obrazovnih postignuća učenika u nastavnom predmetu Hrvatski jezik – područje jezik u 4. razredu osnovne škole (N=538). Glavno je istraživanje provedeno u dva dijela, na prigodnom uzorku (N=72). Unutar prve grupe ispitanika (N=40) pokazala se neusklađenost u mišljenju o broju i vrsti obrazovnih postignuća potrebnih za istu ocjenu. Unutar druge grupe ispitanika (N=32) pokazala se nemogućnost određivanja razina obrazovnih postignuća za pojedine ocjene. Neusklađenost u stavovima i mišljenjima učitelja, potvrđena ovim istraživanjem, ukazuje na potrebu određivanja standarda postignuća učenika u pojedinim etapama školovanja, na razini obrazovnog sustava, da bi ocjene bile usporedive. Potrebno je odrediti temeljne jezične kompetencije, identificirati njihove osnovne komponente te odrediti standard sadržaja koji će osigurati stjecanje tih kompetencija. Standarde postignuća potrebno je precizno formulirati kao ciljeve iz kojih će biti jasno što se od učenika očekuje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Avatar Url Ante Bežen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolar Billege, Martina
Stavovi učitelja o načinu ocjenjivanja obrazovnih postignuća učenika u nastavnom predmetu Hrvatski jezik – područje jezik u 4. razredu osnovne škole, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Kolar Billege, M. (2011) 'Stavovi učitelja o načinu ocjenjivanja obrazovnih postignuća učenika u nastavnom predmetu Hrvatski jezik – područje jezik u 4. razredu osnovne škole', magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kolar Billege, Martina}, year = {2011}, pages = {111}, keywords = {ocjenjivanje, obrazovna postignu\'{c}a, hrvatski jezik, primarno obrazovanje}, title = {Stavovi u\v{c}itelja o na\v{c}inu ocjenjivanja obrazovnih postignu\'{c}a u\v{c}enika u nastavnom predmetu Hrvatski jezik – podru\v{c}je jezik u 4. razredu osnovne \v{s}kole}, keyword = {ocjenjivanje, obrazovna postignu\'{c}a, hrvatski jezik, primarno obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kolar Billege, Martina}, year = {2011}, pages = {111}, keywords = {assessment, educational achievement, Croatian language, primary education}, title = {Attitudes of teachers on methods of the evaluation of educational achievement of students in teaching Croatian – language skills in the 4th grade}, keyword = {assessment, educational achievement, Croatian language, primary education}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font