Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 561922

Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike


Jugović, Ivana; Baranović, Branislava; Marušić, Iris
Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike // Suvremena Psihologija, 15 (2012), 1; 65-79 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 561922 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike
(The role of gender stereotypes and motivation in the explanation of mathematics achievement and anxiety)

Autori
Jugović, Ivana ; Baranović, Branislava ; Marušić, Iris

Izvornik
Suvremena Psihologija (1331-9264) 15 (2012), 1; 65-79

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
motivacija za matematiku; rodni stereotipi; strah od matematike; model očekivanja i vrijednosti
(motivation for mathematics; gender stereotypes; mathematics anxiety; expectancy-value theory)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati rodne razlike u školskom uspjehu iz matematike i strahu od matematike, te istražiti koji čimbenici najbolje objašnjavaju matematički uspjeh i strah od matematike. Teorija vrijednosti i očekivanja (Eccles, 1983) predviđa bitne motivacijske elemente akademskih odabira i uspjeha u pojedinim akademskim područjima poput očekivanja uspjeha, intrinzične i utilitarne vrijednosti zadatka, te procjene njegove težine. Uz to, ova teorija i rodne stereotipe o akademskim područjima smatra važnim odrednicama školskog uspjeha. U ovom je istraživanju teorija vrijednosti i očekivanja poslužila kao konceptualna osnova odabira varijabli koje mogu predviđati uspjeh iz matematike, ali i strah od matematike. Na uzorku od 693 učenika/ca 8. razreda primijenjeni su instrumenti koji mjere očekivanja uspjeha i samopoimanje vlastitih sposobnosti, procjenu težine matematike, interes i percipiranu korisnost matematike, stereotipe o matematici kao muškoj domeni te uvjerenje o tome da svatko može biti dobar u matematici. Hijerarhijskim regresijskim analizama se ispitalo koje od ovih varijabli objašnjavaju matematički uspjeh i strah od matematike. Rezultati su pokazali da se djevojčice, unatoč boljem školskom uspjehu iz matematike, više boje matematike od dječaka. Školsku ocjenu najbolje predviđa očekivanje uspjeha u matematici, pri čemu oni učenici/e koji smatraju da su uspješni u matematici i da imaju sposobnosti potrebne za matematiku imaju i bolju ocjenu. Stereotip je u prvom koraku regresijske analize imao negativan efekt na ocjenu iz matematike kod djevojčica kao što je i očekivano prema teoriji očekivanja i vrijednosti, te pozitivan efekt na ocjenu dječaka. Najsnažniji prediktor straha od matematike je percipirana težina matematike. Učenici/e, koji matematiku smatraju težom, više je se i boje. Kod djevojčica se također pokazalo da je strah od matematike veći ako prihvaćaju rodne stereotipe o matematici kao muškoj domeni.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jugović, Ivana; Baranović, Branislava; Marušić, Iris
Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike // Suvremena Psihologija, 15 (2012), 1; 65-79 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Jugović, I., Baranović, B. & Marušić, I. (2012) Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike. Suvremena Psihologija, 15 (1), 65-79.
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana and Baranovi\'{c}, Branislava and Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2012}, pages = {65-79}, keywords = {motivacija za matematiku, rodni stereotipi, strah od matematike, model o\v{c}ekivanja i vrijednosti}, journal = {Suvremena Psihologija}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Uloga rodnih stereotipa i motivacije u obja\v{s}njenju matemati\v{c}kog uspjeha i straha od matematike}, keyword = {motivacija za matematiku, rodni stereotipi, strah od matematike, model o\v{c}ekivanja i vrijednosti} }
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana and Baranovi\'{c}, Branislava and Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2012}, pages = {65-79}, keywords = {motivation for mathematics, gender stereotypes, mathematics anxiety, expectancy-value theory}, journal = {Suvremena Psihologija}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {The role of gender stereotypes and motivation in the explanation of mathematics achievement and anxiety}, keyword = {motivation for mathematics, gender stereotypes, mathematics anxiety, expectancy-value theory} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font