Pregled bibliografske jedinice broj: 561861
Medijska prava djece i važnost medijskog opismenjavanja nastavnika
Medijska prava djece i važnost medijskog opismenjavanja nastavnika // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja nastavnika i učitelja / Robert Bacalja (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 79-92 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 561861 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska prava djece i važnost medijskog opismenjavanja nastavnika
(Children Media Rights and Importance of the Media Literacy for Teachers)
Autori
Zgrabljić Rotar, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja nastavnika i učitelja
/ Robert Bacalja - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010, 79-92
ISBN
978-953-7237-40-0
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja nastavnika i učitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
medijska prava djece; medijski odgoj; medijska pismenost; cjeloživotno obrazovanje nastavnika
(children media rights; media education; media literacy; long-life learning for teachers)
Sažetak
Mediji i obrazovanje usko su povezani s ljudskim pravima. Posebno ih povezujemo s novim konceptom ljudskih komunikacijskih prava koja sadržavaju i prava na medijsko obrazovanje. Na temelju najviših europskih standarda, uz poštivanje međunarodnih preporuka i konvencija, Hrvatska nastoji slijediti demokratske standarde medijskih politika koje vrlo visoko ocjenjuju koncept medijskog obrazovanja (media education) odnosno medijske pismenosti (media literacy). Težište je na razvijanju znanja i vještina kod djece i odraslih koja jamče kritičko razumijevanje kako korisnih tako i štetnih strana medija te razumijevanje svojih prava u medijskom okružju. U ovome se radu istražuje koncept medijske pismenosti u kontekstu medijskih prava djece, razmatraju različite kvalitete medija kao i opasnosti od nekih medijskih sadržaja, primjerice prekomjernog nasilja, pornografije, agresivnih reklama ili različitih životnih ideologija koje mogu imati štetnih utjecaja na razvoj. Hrvatska je medijska politika u posljednjih nekoliko godina krenula je prema jačanju zaštite komunikacijskih prava djece, dijelom i pod snažnom sugestijom međunarodne zajednice koja tome posvećuje veliku pozornost, ali nam još uvijek nedostaje čvrsta i jedinstvena strategija, kao i jači odziv obrazovnih institucija i obrazovne politike. Koncept cjeloživotnog obrazovanja nastavnika idealan je za razvijanje strategije medijske pismenosti, na korist djece ali i roditelja i društva u cjelini, te bi se mnoge inicijative za pravilnije razumijevanje funkcije medija u odrastanju djece, ali i funkcije medija u obitelji i društvu, mogle nabolje ostvariti upravo u okviru trajne i sustavne izobrazbe nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0000000-3600 - Tradicija u hrvatskoj javnoj političkoj komunikaciji (Zgrabljić Rotar, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Nada Zgrabljić Rotar
(autor)