Pregled bibliografske jedinice broj: 561833
Društvena odgovornost medija na primjeru turizma
Društvena odgovornost medija na primjeru turizma // Mediji i turizam / Tomislav Krpan i Vlado Sušac (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, 2010. str. 407-421 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 561833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena odgovornost medija na primjeru turizma
(The Media and its Social Responsability in Tourism)
Autori
Zgrabljić Rotar, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji i turizam
/ Tomislav Krpan i Vlado Sušac - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, 2010, 407-421
ISBN
978-953-7237-47-9
Skup
Mediji i turizam
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 20.03.2009. - 22.03.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji; društvena odgovornost; građani; turizam; Hrvatska
(media; social responsability; citizens; tourism; Croatia)
Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati empirijskog istraživanja provedenom u gradovima Zadru, Šibeniku i Splitu na temu – uloga medija u turizmu. Istraživanje je potvrdilo opću hipotezu da su mediji važni za uspjeh turizma, jer su važan izvor informacija i jer ih građani smatraju najvažnijima za svoje informiranje o turističkim sadržajima te za uspjeh turizma općenito te da bi bilo korisno za turističke djelatnike intenzivnije i modernije praćenje toga segmenta poslovanja kroz odnose s javnošću. Potvrđena je hipoteza da snažan razvoj interenta djeluje i na turističku djelatnost te je internet postao glavni izvor informacija za turiste u odabiru odredišta za ljetovanje, ali je još uvijek najvažnija usmena reklama, odnosno pričanje prijatelja i obitelji koji su bili zadovoljni ljetovanjem. Rezultati su potvrdili i drugu hipotezu a to je da građani procjenjuju medije iznimno važnim čimbenikom uspjeha turizma, većim čak i od uloge političara. Kad je o hipotezi 5 riječ, samo 16 % ispitanih građana smatra da mediji izvještavaju dovoljno hrvatske građane o strancima koji posjećuju našu zemlju. Ostali su nezadovoljni tim napisima. Hipoteza kojom smo tvrdili da je način izvještavanja o strancima u medijima odgovoran i zadovoljavajući, te građanima prihvatljiv nije potvrđena, jer su građani pretežito odgovorili negativno. Rad potvrđuje da se iz istraživanja se može razlučiti nedovoljna društvena odgovornost medija prema temama iz turizma, prikazivanju stranaca i informiranju građana te uključivanju građana u procesa aktivnog sudjelovanja. Za razradu zaključaka bilo bi korisno provesti novo istraživanje koje bi se posebno bavilo komercijalnim, a posebno javnim medijima, te koje bi još temeljitije istražilo odnos građana prema medijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0000000-3600 - Tradicija u hrvatskoj javnoj političkoj komunikaciji (Zgrabljić Rotar, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Nada Zgrabljić Rotar
(autor)