Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 561822

Ispitivanje motivacijskih i metakognitivnih čimbenika procesa istraživačkog učenja u računalno podržanom okruženju


Zrinka Ristić Dedić
Ispitivanje motivacijskih i metakognitivnih čimbenika procesa istraživačkog učenja u računalno podržanom okruženju, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 561822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje motivacijskih i metakognitivnih čimbenika procesa istraživačkog učenja u računalno podržanom okruženju
(An Examination of Motivational and Metacognitive Processes in Inquiry Learning within a Computer-Supported Learning Environment)

Autori
Zrinka Ristić Dedić

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
09.12

Godina
2010

Stranica
320

Mentor
Vizek Vidović Vlasta

Ključne riječi
istraživačko učenje; znanstveno razmišljanje; eksperimentiranje; kauzalno zaključivanje; metakognitivno znanje; metakognitivne vještine; metakognitivni doživljaj; motivacija; samoregulirajuće učenje; mikrorazvojni istraživački pristup
(Inquiry learning; scientific thinking; experimentation; causal reasoning; metacognitive knowledge; metacognitive skills; metacognitive experience; motivation; self-regulated learning; microgenetic research)

Sažetak
U radu je istraživačko učenje smješteno u okvir integrativnog pristupa istraživanju znanstvenog razmišljanja, koji učenike stavlja u situacije učenja koje od njih zahtijevaju sudjelovanje u svim fazama istraživačkog procesa (od postavljanja hipoteza, preko eksperimentiranja, vrednovanja nalaza i kauzalnog zaključivanja, do revidiranja početnih teorija). Istraživačko učenje je definirano kao proces (događaj), koji se odvija u stvarnom vremenu u okvirima specifičnih situacija učenja na jednom zadatku. Ovo učenje je konceptualizirano kao samoregulirajuće učenje u kojem sudjeluju i međusobno djeluju različiti kognitivni, metakognitivni, motivacijski i emocionalni procesi. Dosadašnja istraživanja uglavnom nisu tretirala istraživačko učenje u njegovoj cjelovitosti, već su se usmjeravala na izučavanje pojedinih kognitivnih i metakognitivnih procesa. Cilj je ovog istraživanja sveobuhvatno istražiti promjene u različitim kognitivnim, metakognitivnim i motivacijskim procesima istraživačkog učenja do kojih dolazi uslijed ponavljanih izlaganja učenika situacijama učenja. Osim toga, istraživanje za cilj ima ispitati ulogu metakognitivnih i motivacijskih procesa u korištenju istraživačkih pristupa i stjecanju znanja. U istraživanju je korišten mikrorazvojni istraživački pristup. Sudjelovalo je 34 učenika osmih razreda koji su samostalno radili na jednom zadatku istraživačkog učenja u računalnom okruženju programa FILE (Flexible Inquiry Learning Environment, Hulshof i sur., 2005). U zadatku se od učenika zahtijeva osmišljavanje i provođenje eksperimenata na temelju kojih se zaključuje o kauzalnoj strukturi multivarijatnog modela zadatka (o odnosima između pet nezavisnih i jedne zavisne varijable). U cilju praćenja promjena u stjecanju znanja i korištenju istraživačkih vještina i strategija, učenici su sudjelovali u četiri situacije učenja u razmacima od oko tjedan dana. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici, iako ne ostvaruju potpuno znanje i potpuno valjano eksperimentiranje i zaključivanje, tijekom rada na zadatku napreduju u korištenju istraživačkih i metakognitivnih vještina i strategija, u stjecanju znanja o području i stjecanju metakognitivnih znanja o cilju i strategijama rada na zadatku. Na temelju kvantitativnih analiza skupnih rezultata i kvalitativnih studija slučajeva, istraživanje također ukazuje da je korištenje metakognitivnih znanja i vještina ključna odrednica uspješnog istraživačkog učenja, te sugerira da motivacija za rad na zadatku može pospješiti ili ograničiti istraživačko učenje djelovanjem na vrijeme učenja i odabir istraživačkog pristupa. Osim za daljnja istraživanja u području istraživačkog učenja, dobiveni rezultati imaju jasne praktične implikacije za osmišljavanje modela i postupaka poučavanja i učenja znanstvenog razmišljanja u okviru osnovnoškolskog obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Pastuović, Nikola, MZO ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Zrinka Ristić Dedić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zrinka Ristić Dedić
Ispitivanje motivacijskih i metakognitivnih čimbenika procesa istraživačkog učenja u računalno podržanom okruženju, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Zrinka Ristić Dedić (2010) 'Ispitivanje motivacijskih i metakognitivnih čimbenika procesa istraživačkog učenja u računalno podržanom okruženju', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2010}, pages = {320}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, znanstveno razmi\v{s}ljanje, eksperimentiranje, kauzalno zaklju\v{c}ivanje, metakognitivno znanje, metakognitivne vje\v{s}tine, metakognitivni do\v{z}ivljaj, motivacija, samoreguliraju\'{c}e u\v{c}enje, mikrorazvojni istra\v{z}iva\v{c}ki pristup}, title = {Ispitivanje motivacijskih i metakognitivnih \v{c}imbenika procesa istra\v{z}iva\v{c}kog u\v{c}enja u ra\v{c}unalno podr\v{z}anom okru\v{z}enju}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, znanstveno razmi\v{s}ljanje, eksperimentiranje, kauzalno zaklju\v{c}ivanje, metakognitivno znanje, metakognitivne vje\v{s}tine, metakognitivni do\v{z}ivljaj, motivacija, samoreguliraju\'{c}e u\v{c}enje, mikrorazvojni istra\v{z}iva\v{c}ki pristup}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2010}, pages = {320}, keywords = {Inquiry learning, scientific thinking, experimentation, causal reasoning, metacognitive knowledge, metacognitive skills, metacognitive experience, motivation, self-regulated learning, microgenetic research}, title = {An Examination of Motivational and Metacognitive Processes in Inquiry Learning within a Computer-Supported Learning Environment}, keyword = {Inquiry learning, scientific thinking, experimentation, causal reasoning, metacognitive knowledge, metacognitive skills, metacognitive experience, motivation, self-regulated learning, microgenetic research}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font