Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 561502

Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku tijekom prve polovice 20. stoljeća


Velagić, Zoran; Gracek, Merien
Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku tijekom prve polovice 20. stoljeća // Libellarium, 1 (2008), 2; 181-202 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 561502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku tijekom prve polovice 20. stoljeća
(From posters to displaying: poster communication in Osijek in the early 20th century)

Autori
Velagić, Zoran ; Gracek, Merien

Izvornik
Libellarium (1846-8527) 1 (2008), 2; 181-202

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
plakat; plakatiranje; promidžba; medij; komunikacija; Osijek; oglasni stup; aproprijacija plakata
(poster; poster displays; promotion; media; communication; Osijek; advertising columns; poster appropriation)

Sažetak
Autori u ovome radu plakat promatraju isključivo kao komunikacijski, promidžbeni medij, a prostor plakatiranja kao svojevrsno gradsko informacijsko središte. Istražuje se kako su se i gdje ljudi tijekom prve polovice 20. stoljeća pomoću plakata informirali o događajima, uslugama, proizvodima itd. Propituju se mogućnosti korištenja dvjema vrstama povijesnih izvora, dokumentima gradskog poglavarstva kojima se reguliralo plakatiranje i slikovnim izvorima poput razglednica i fotografija na kojima su vidljivi plakati i oglasni stupovi, a za primjer primjene takvog pristupa odabran je grad Osijek. Potaknuti metodologijom Roberta Darntona koji je predložio inovativne pristupe istraživanja odnosa prema različitim tekstovima i radovima Rogera Chartiera u kojima je naglašena važnost aproprijacije sadržaja, tj. subjektivitet čitatelja, a ne sâm dekontekstualizirani sadržaj, autori predlažu iskorak od plakata prema plakatiranju, tj. prema načinima izlaganja plakata – dakle oglašavanja – u javnim gradskim prostorima. Analiza izvora pokazuje da je učinkovitost informiranja plakatom ovisila i o njegovu grafičkom oblikovanju i sadržaju i o načinu izlaganja u javnom gradskom prostoru, budući da se velik broj plakata, posebice kulturnih, nije toliko oslanjao na vizualnu atraktivnost koliko na kontinuitet oglasnog mjesta. Komunikacijsku je ulogu plakata stoga nemoguće pojmiti bez sagledavanja javnog gradskog prostora u kojemu je bio izložen.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Povijest



POVEZANOST RADA


Projekti:
122-2691220-3043 - Digitalna knjižnica hrvatske baštine tiskane do 1800.: izvedbene pretpostavke (Velagić, Zoran, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Merien Hadrović (autor)

Avatar Url Zoran Velagić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Velagić, Zoran; Gracek, Merien
Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku tijekom prve polovice 20. stoljeća // Libellarium, 1 (2008), 2; 181-202 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Velagić, Z. & Gracek, M. (2008) Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku tijekom prve polovice 20. stoljeća. Libellarium, 1 (2), 181-202.
@article{article, author = {Velagi\'{c}, Zoran and Gracek, Merien}, year = {2008}, pages = {181-202}, keywords = {plakat, plakatiranje, promid\v{z}ba, medij, komunikacija, Osijek, oglasni stup, aproprijacija plakata}, journal = {Libellarium}, volume = {1}, number = {2}, issn = {1846-8527}, title = {Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku tijekom prve polovice 20. stolje\'{c}a}, keyword = {plakat, plakatiranje, promid\v{z}ba, medij, komunikacija, Osijek, oglasni stup, aproprijacija plakata} }
@article{article, author = {Velagi\'{c}, Zoran and Gracek, Merien}, year = {2008}, pages = {181-202}, keywords = {poster, poster displays, promotion, media, communication, Osijek, advertising columns, poster appropriation}, journal = {Libellarium}, volume = {1}, number = {2}, issn = {1846-8527}, title = {From posters to displaying: poster communication in Osijek in the early 20th century}, keyword = {poster, poster displays, promotion, media, communication, Osijek, advertising columns, poster appropriation} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font