Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 561219

Paradoks globalizacije


Škara, Danica
Paradoks globalizacije // Mediji i turizam / Tomislav Krpan, Vlado Sušac (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 287-299


CROSBI ID: 561219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Paradoks globalizacije
(Global paradox)

Autori
Škara, Danica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Mediji i turizam

Urednik/ci
Tomislav Krpan, Vlado Sušac

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2010

Raspon stranica
287-299

ISBN
978-953-7237-47-9

Ključne riječi
Globalizacija, glokalizacija, konceptualna metafora
(Globalisation, glocalisation, conceptual metaphors)

Sažetak
Osnovna je namjera ovoga rada istražiti metajezik globalizacije, tj. novi način percepcije društvene stvarnosti. Process globalizacije promatra se s dva različita stajališta koja su zastupljena i u suvremenim istraživanjima ove problematike: • Globalizacija se promatra kao povijesna transformacija, restrukturiranje i stvaranje novih društvenih odnosa, virtualne stvarnosti, novog metajezika i globalne percepcije svijeta. Ovo restrukturiranje društva nalaže i transfer značenja temeljnih koncepata društva poput države, nacije, novih oblika vlasti, prostora, vremena i sl. Razvitkom suvremene tehnologije i medija radikalno se mijenja naše okružje, naš identitet kao i naše viđenje stvarnosti. • Drugi način promišljanja naglašava jačanje lokalnih vrednota, identiteta, lokalnih jezika i kultura pod snažnim utjecajem globalizacije. Ova dva oprečna stajališta dovode do spoznaje o glavnoj okosnici razvoja suvremenog društva i pojavi globalnog paradoksa. Iz kontakta i konflikta proizlazi jedan novi sadržaj. Za potrebe ovoga rada sakupljen je korpus koji se sastoji od 300 pojmova (33% doslovno značenje:67% metaforičko značenje) koji se promatraju kao dio metajezika globalizacije. Nove riječi iskazuju potrebu razvijanja mentalne slike globalnog svijeta (npr. globalno selo, globalno tržište, svjestski policajac, MMF, WTO, WWW, itd.) Na teoretskim postavkama kognitivne lingvistike i njoj primjerene metodologije , vrši se analiza 'globalnih metafora' koje se koriste u imenovanju globalizacijskih pojava. Rezultati analize daju nam uvid u nove jezične okvire, novi svjetski poredak kao i u moć suvremenih komunikacijskih sredstava. Engleski jezik, služi kao početni izvor značenja mnogih pojmova, a time i viđenja stvarnosti. Posebna će se pozornost posvetiti jezičnoj kategorizaciji virtualne stvarnosti i globalnom paradoksu, tj. odnosima između dviju sila društvenog razvitka: globalizacije i glokalizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Danica Škara (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škara, Danica
Paradoks globalizacije // Mediji i turizam / Tomislav Krpan, Vlado Sušac (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 287-299
Škara, D. (2010) Paradoks globalizacije. U: Tomislav Krpan, V. (ur.) Mediji i turizam. Zadar, Sveučilište u Zadru, str. 287-299.
@inbook{inbook, author = {\v{S}kara, Danica}, editor = {Tomislav Krpan, V.}, year = {2010}, pages = {287-299}, keywords = {Globalizacija, glokalizacija, konceptualna metafora}, isbn = {978-953-7237-47-9}, title = {Paradoks globalizacije}, keyword = {Globalizacija, glokalizacija, konceptualna metafora}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }
@inbook{inbook, author = {\v{S}kara, Danica}, editor = {Tomislav Krpan, V.}, year = {2010}, pages = {287-299}, keywords = {Globalisation, glocalisation, conceptual metaphors}, isbn = {978-953-7237-47-9}, title = {Global paradox}, keyword = {Globalisation, glocalisation, conceptual metaphors}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font