Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 561106

Razlike u školskom uspjehu učenika trećih i sedmih razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj s obzirom na spol učenika i obrazovanje roditelja: populacijska perspektiva


Jokić, Boris; Ristić Dedić, Zrinka
Razlike u školskom uspjehu učenika trećih i sedmih razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj s obzirom na spol učenika i obrazovanje roditelja: populacijska perspektiva // Revija za socijalnu politiku, 17 (2010), 3; 345-362 doi:10.3935/rsp.v17i3.954 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 561106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike u školskom uspjehu učenika trećih i sedmih razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj s obzirom na spol učenika i obrazovanje roditelja: populacijska perspektiva
(DIFFERENCES IN EDUCATIONAL ATTAINMENT OF THIRD AND SEVENTH GRADE PUPILS IN CROATIA WITH RESPECT TO GENDER AND PARENTS’EDUCATIONAL LEVEL: A POPULATION PERSPECTIVE)

Autori
Jokić, Boris ; Ristić Dedić, Zrinka

Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 17 (2010), 3; 345-362

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
obrazovno postignuće; školski uspjeh; spolne razlike; obrazovanje roditelja
(educational attainment; internal school assessment; gender differences; parental education level)

Sažetak
Brojne međunarodne znanstvene spoznaje ukazuju na razlike u obrazovnom postignuću ovisno o spolu učenika i obrazovanju njihovih roditelja. Veličine dobivenih razlika mogu ukazivati na razinu nejednakosti obrazovnih mogućnosti unutar pojedinog sustava obrazovanja te trebaju poslužiti kao osnova za istraživanje uzroka i posljedica istih i razvoj obrazovnih politika za njihovo smanjivanje. Tijekom posljednjih godina i u Hrvatskoj je provedeno nekoliko istraživanja u kojima je rezultat na vanjskom vrednovanju povezan sa spolom i socioekonomskim statusom učenika, međutim, još uvijek nema sustavnog i sveobuhvatnog istraživanja o učinku ovih varijabli na školski uspjeh u osnovnoškolskoj dobi. Cilj je ovog rada odrediti veličinu efekta spola učenika i obrazovnog statusa roditelja te njihove interakcije na školski uspjeh učenika iskazan općim uspjehom na kraju razreda i zaključnom ocjenom iz hrvatskog jezika. U radu se koriste populacijski podaci o školskom uspjehu 43 008 učenika četvrtih i 40 843 osmih razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Rezultati dvosmjernih analiza varijanci ukazuju na osrednji efekt spola, izraziti efekt obrazovanja roditelja i skroman interakcijski efekt na obje mjere obrazovnog postignuća za obje kohorte. Navedene veličine efekta su gotovo identične u obje točke osnovnoškolskog obrazovanja s iznimkom efekta spola koji je veći u slučaju starije kohorte. Analize jednostavnih efekata za interakcijski efekt spola učenika i obrazovanja roditelja ukazuju na stabilnost efekta spola unutar različitih kategorija obrazovanja roditelja, osim u slučaju najviše kategorije, gdje je taj efekt manji. Istraživački nacrt, dakako, ne omogućuje istraživanje ili zaključivanje o uzrocima i posljedicama međugrupnih razlika u obrazovnim postignućima, stoga spoznaje na cjelokupnim kohortama hrvatskih osnovnoškolaca prvenstveno mogu poslužiti kao početna osnova za istraživanje istih.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Pastuović, Nikola, MZO ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Zrinka Ristić Dedić (autor)

Avatar Url Jokic Boris (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi www.rsp.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jokić, Boris; Ristić Dedić, Zrinka
Razlike u školskom uspjehu učenika trećih i sedmih razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj s obzirom na spol učenika i obrazovanje roditelja: populacijska perspektiva // Revija za socijalnu politiku, 17 (2010), 3; 345-362 doi:10.3935/rsp.v17i3.954 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Jokić, B. & Ristić Dedić, Z. (2010) Razlike u školskom uspjehu učenika trećih i sedmih razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj s obzirom na spol učenika i obrazovanje roditelja: populacijska perspektiva. Revija za socijalnu politiku, 17 (3), 345-362 doi:10.3935/rsp.v17i3.954.
@article{article, author = {Joki\'{c}, Boris and Risti\'{c} Dedi\'{c}, Zrinka}, year = {2010}, pages = {345-362}, DOI = {10.3935/rsp.v17i3.954}, keywords = {obrazovno postignu\'{c}e, \v{s}kolski uspjeh, spolne razlike, obrazovanje roditelja}, journal = {Revija za socijalnu politiku}, doi = {10.3935/rsp.v17i3.954}, volume = {17}, number = {3}, issn = {1330-2965}, title = {Razlike u \v{s}kolskom uspjehu u\v{c}enika tre\'{c}ih i sedmih razreda osnovnih \v{s}kola u Republici Hrvatskoj s obzirom na spol u\v{c}enika i obrazovanje roditelja: populacijska perspektiva}, keyword = {obrazovno postignu\'{c}e, \v{s}kolski uspjeh, spolne razlike, obrazovanje roditelja} }
@article{article, author = {Joki\'{c}, Boris and Risti\'{c} Dedi\'{c}, Zrinka}, year = {2010}, pages = {345-362}, DOI = {10.3935/rsp.v17i3.954}, keywords = {educational attainment, internal school assessment, gender differences, parental education level}, journal = {Revija za socijalnu politiku}, doi = {10.3935/rsp.v17i3.954}, volume = {17}, number = {3}, issn = {1330-2965}, title = {DIFFERENCES IN EDUCATIONAL ATTAINMENT OF THIRD AND SEVENTH GRADE PUPILS IN CROATIA WITH RESPECT TO GENDER AND PARENTS’EDUCATIONAL LEVEL: A POPULATION PERSPECTIVE}, keyword = {educational attainment, internal school assessment, gender differences, parental education level} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Francis
  • Geobase
  • International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font