Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 561058

Doprinos pedagoškog časopisa Zora (1884.-1889.) stručnom usavršavanju učitelja


Zrilić, Smiljana; Ivon, Katarina; Vrsaljko, Slavica
Doprinos pedagoškog časopisa Zora (1884.-1889.) stručnom usavršavanju učitelja // Anali za povijest odgoja, 8 (2009), 93-113 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 561058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos pedagoškog časopisa Zora (1884.-1889.) stručnom usavršavanju učitelja
(Contribution of the pedagogical magazine Zora (1884.-1889.) of the professional training of teacher)

Autori
Zrilić, Smiljana ; Ivon, Katarina ; Vrsaljko, Slavica

Izvornik
Anali za povijest odgoja (1330-1020) 8 (2009); 93-113

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Učiteljska škola u Arbanasima; časopis Zora; pedagoške teme; kompetencije učitelja; stručno usavršavanje učitelja
(Zora; Teacher school (Arbanasi); pedagogical magazines; teacher's professional training; history of education.)

Sažetak
U radu je predstavljen časopis Zora, prvi pedagoški časopis u Dalmaciji čiji je izdavač bila Učiteljska škola u Arbanasima, a izlazio je u vremenu od 1884. do 1889. godine . Ovo su bile godine procvata hrvatskog jezika, tiskanjem novina i časopisa, a Dalmacija je po tome među prvim našim pokrajinama. U to je vrijeme tiskano preko 200 novina i časopisa, a polovina je bila na hrvatskom jeziku. Osim političko, Zadar je u 19. stoljeću bio i najvažnije kulturno središte Dalmacije. Po broju periodika koje izlaze Zadar je odmah nakon Zagreba. Značaj Zore očituje se u izboru najsuvremenijih tema, vezanih za odgoj, a uvelike je pomogla stručnom usavršavanju učitelja toga vremena. U ovom radu su izdvojene neke od najinteresantnijih pedagoških tema o kojima se pisalo u stalnim rubrikama «Zore», a posebnim osvrtom na njih iz današnje perspektive. Brojne teme iz pedagogije, metodike i psihologije, te primjeri obrade školskih satova karakteriziraju časopis kao i svojevrsni priručnik učiteljima za rad u nastavi, ali i pomoć roditeljima u školskom i obiteljskom odgoju, te širenju i upoznavanju tada suvremene znanosti i opće kulturnih postignuća. Već tada je bilo jasno kako obrazovanje za učiteljski poziv zahtjeva permanentno stručno usavršavanje i cjeloživotno učenje, a u nedostatku literature ovaj časopis je bio od iznimnog značaja. Prvenstveno zbog suvremenog pristupa brojnim temama koje su vezane uz interakcijski odnos svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa, dajući pri tom prednost odnosu učitelja s učenikom, ali i s njihovim roditeljima. Nema sumnje kako je časopis bio velik doprinos stručnom usavršavanju učitelja toga vremena, pomoć u nastavi, posebno zbog informacija o svim novinama u odgojno-obrazovnoj praksi. U radu su posebno predstavljene neke aktualne pedagoške teme i metode rada u školama toga vremena, s kratkim osvrtom na aktualnost tema i u današnjoj literaturi. Riječ je o kompetencijama učitelja, važnosti obiteljskog odgoja, a kako je časopis služio kao svojevrsan priručnik učiteljima za rad u nastavi, izdvojene su i neke metodičke teme.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)

Avatar Url Slavica Vrsaljko (autor)

Avatar Url Katarina Ivon (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana; Ivon, Katarina; Vrsaljko, Slavica
Doprinos pedagoškog časopisa Zora (1884.-1889.) stručnom usavršavanju učitelja // Anali za povijest odgoja, 8 (2009), 93-113 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Zrilić, S., Ivon, K. & Vrsaljko, S. (2009) Doprinos pedagoškog časopisa Zora (1884.-1889.) stručnom usavršavanju učitelja. Anali za povijest odgoja, 8, 93-113.
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana and Ivon, Katarina and Vrsaljko, Slavica}, year = {2009}, pages = {93-113}, keywords = {U\v{c}iteljska \v{s}kola u Arbanasima, \v{c}asopis Zora, pedago\v{s}ke teme, kompetencije u\v{c}itelja, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja}, journal = {Anali za povijest odgoja}, volume = {8}, issn = {1330-1020}, title = {Doprinos pedago\v{s}kog \v{c}asopisa Zora (1884.-1889.) stru\v{c}nom usavr\v{s}avanju u\v{c}itelja}, keyword = {U\v{c}iteljska \v{s}kola u Arbanasima, \v{c}asopis Zora, pedago\v{s}ke teme, kompetencije u\v{c}itelja, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja} }
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana and Ivon, Katarina and Vrsaljko, Slavica}, year = {2009}, pages = {93-113}, keywords = {Zora, Teacher school (Arbanasi), pedagogical magazines, teacher's professional training, history of education.}, journal = {Anali za povijest odgoja}, volume = {8}, issn = {1330-1020}, title = {Contribution of the pedagogical magazine Zora (1884.-1889.) of the professional training of teacher}, keyword = {Zora, Teacher school (Arbanasi), pedagogical magazines, teacher's professional training, history of education.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font