Pregled bibliografske jedinice broj: 560726
Vizualna i informacijska pismenost u arhivima, knjižnicama i muzejima: učinkovita komunikacija?
Vizualna i informacijska pismenost u arhivima, knjižnicama i muzejima: učinkovita komunikacija? // Arhivi, knjižnice, muzeji - Mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
Poreč, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 560726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualna i informacijska pismenost u arhivima, knjižnicama i muzejima: učinkovita komunikacija?
(Visual and information literacy in archieves, museums and libraries: efficient communication?)
Autori
Selthofer, Josipa ; Gilman, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Izvornik
Arhivi, knjižnice, muzeji - Mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
/ - , 2011
Skup
15. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji - Mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 23.11.2011. - 25.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
informacijska pismenost ; vizualna pismenost ; mrežno mjesto ; informacijska arhitektura ; grafičko oblikovanje
(inromation literacy ; visual literacy ; web place ; information architecture ; graphic design)
Sažetak
Informacijska pismenost je skup kompetencija potrebnih u informacijskom dobu, poput prepoznavanja potrebe za informacijom, učinkovitim pronalaženjem željene informacije, njezinim vrednovanjem i korištenjem. Koncept informacijske pismenosti obuhvaća niz ostalih vrsta pismenosti, a jedna od njih je i vizualna pismenost. Pojam vizualne pismenosti je puno širi od definicije razumijevanja i korištenja slikovnih sadržaja. Ako 70% sadržaja oko sebe čovjek prima putem vida, učinkovita komunikacija vizualnih poruka snažno je sredstvo prenošenja misli i ideja. U današnjem elektroničkom okruženju moć kritičkog i vizualnog promišljanja o mnoštvu prezentiranih informacija postala je ključnom vještinom. Vizualna se pismenost u okviru komunikacije informacijama promatra iz tri različita kuta: 1)vizualizacija podataka (grafika/slika kao element komunikacije i njezine zakonitosti), 2)tipografija kao komunikacija i 3)boja, odnosno učinak fizičkih karakteristika boje na njezin psihički doživljaj u promatrača. Bolje razumijevanje učinkovite vizualne komunikacije povećava informacijsku pismenost, a time direktno utječe na sam komunikacijski proces i njegov učinak. U radu se analizom mrežnih stranica hrvatskih arhiva, knjižnica i muzeja želi utvrditi razina vizualne pismenosti samih ustanova, a usporedbom sa mrežnim stranicama sličnih ustanova u Europi utvrditi različitosti i ponuditi moguća rješenja u cilju ostvarenja učinkovitije vizualne komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
Zoran Velagić
122-2691220-3043 - Digitalna knjižnica hrvatske baštine tiskane do 1800.: izvedbene pretpostavke (Velagić, Zoran, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek