Pregled bibliografske jedinice broj: 560718
Uporaba Sintakse u Osoba s Afazijom
Uporaba Sintakse u Osoba s Afazijom // Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala / Prstačić, M. (ur.).
Zagreb, 2011. str. 31-31 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 560718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba Sintakse u Osoba s Afazijom
(Use of syntax in persons with aphasia)
Autori
Prizl Jakovac, Tatjana ; Leko, Ana ; Breko, Ivana ; Matijević, Petra ; Vojtkuf, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
/ Prstačić, M. - Zagreb, 2011, 31-31
Skup
6. međunarodni sompozij Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 25.05.2011. - 29.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
afazija; sintaktička složenost; oblici rečenica
(aphasia; syntactic complexity; types of sentences)
Sažetak
Osobe s afazijom nerijetko imaju poteškoća sa sintaksom. Kod Brocine afazije postoje poteškoće u razumijevanju sintaktičkih struktura odnosno poretka riječi u rečenici te problemi razlikovanja drugačijeg poretka istih riječi. Produkcija jezika kod osoba s Wernickeovom afazijom ima prividno pravilan gramatički oblik, ali nepravilnu uporabu. To je vidljivo u teškoćama imenovanja, semantičkim zamjenama i nerazumljivim odgovorima. U radu su prikazani podatci o sposobnosti strukturiranja rečenica kod osoba s afazijom kao posljedicom moždanog udara. Cilj istraživanja bio je utvrditi uspješnost slaganja različitih oblika rečenica u osam osoba s afazijom koje su bile uključene u logopedsku terapiju. Primijenjen je test uspješnosti slaganja riječi u rečenice metodom anagrama. Ispitanicima su ponuđene riječi na zasebnim karticama koje su trebali poredati točnim redoslijedom. Svaka je rečenica popraćena slikovnim materijalom koji predstavlja vršitelja radnje, trpitelja i samu radnju. Važno je zadati početne riječi kako bi se ispitaniku ukazalo koji se oblik rečenice traži. Pri provođenju testa korištena su dva načina ispitivanja. Četiri osobe ispitane su po kategorijama rečenica, a preostale četiri prema nasumičnom redoslijedu rečenica koji je naveden u obrascu za odgovore. Iako se očekivalo da će osobe rješavajući zadatke po kategorijama uočiti pravilnosti u strukturiranju i postići bolju uspješnost, one su postigle znatno lošiji rezultat od osoba koje su ispitane nasumičnim redoslijedom rečenica. Ispitanicima su najzahtjevnije bile subjektne odnosne rečenice, dok su im objektne upitne rečenice bile najmanje zahtjevne. Prema dobivenim rezultatima može se zaključiti da je osobama s afazijom teže strukturirati složenije rečenice. Povećanje sintaktičke složenosti rečenica utječe i na njihovo razumijevanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2350 - Afazije i traumatska oštećenja mozga (Prizl-Jakovac, Tatjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb