Pregled bibliografske jedinice broj: 560702
Grupna Terapija u Osoba s Aafazijom
Grupna Terapija u Osoba s Aafazijom // Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala / Prstačić, M. (ur.).
Zagreb, 2011. str. 30-30 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 560702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grupna Terapija u Osoba s Aafazijom
(Group therapy in people with aphasia)
Autori
Leko, Ana ; Prizl Jakovac, Tatjana ; Roglić, LJubica ; Simonić Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
/ Prstačić, M. - Zagreb, 2011, 30-30
Skup
6. međunarodni simpozij Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 25.05.2011. - 29.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Afazija; Grupna terapija; Jezično-govorna komunikacija
(aphasia; group therapy; communication)
Sažetak
Povijest grupne terapije afazija seže u vrijeme Drugoga svjetskoga rata za jezično-govornu terapiju vojnika s ozljedama mozga. Iako je danas individualna logopedska terapija standard u rehabilitaciji afazija, grupna logopedska terapija još uvijek je zanemareno područje. Dok jedni istraživači tvrde da je ona samo nadopuna individualnoj terapiji, drugi smatraju da je upravo psihosocijalna potpora ključna za osobe s afazijom. Postoji i stajalište da grupna terapija ne smije biti jedini oblik terapije budući da daje rezultate primarno na emocionalnom i socijalnom području. Kako bi se principi govorno-jezične terapije što bolje prilagodili grupnom načinu provođenja terapije, postoje dva pravca: direktni (strukturirani) i indirektni (nestrukturirani). Grupna terapija može uključivati obiteljsko savjetovanje, grupe potpore, te višenamjenske grupe. U okviru Logopedskog kabineta u Centru za rehabilitaciju, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta osmišljena je i počela se provodititi i grupna logopedska terapija za osobe s afazijom. U grupnu terapiju uključene su četiri osobe s Brocinom afazijom. Osim uvježbavanja jezičnih zadataka, potiče se i započinjanje razgovora, razumijevanje konteksta, izmjena komunikacijskih uloga i funkcionalna komunikacija. Zadatci su poredani po težini što omogućuje sudjelovanje u grupi osobama s različitim stupnjevima jezičnih teškoća. Ciljevi terapije su poboljšati imenovanje, kategorizaciju i sintaksu. Ujedno, uz usmjerenost na komunikaciju, važno je pružiti emocionalnu podršku osobama s afazijom, omogućiti im razmjenu iskustava, međusobnog uvažavanja i učenja kako živjeti s afazijom.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2350 - Afazije i traumatska oštećenja mozga (Prizl-Jakovac, Tatjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb