Pregled bibliografske jedinice broj: 560695
U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama
U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama // Kako žive seljaci? Identitet, reprezentacije, kulturne prakse suvremenog seljaštva
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 560695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama
(Searching for identity: traditional music in primary schools)
Autori
Miholić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Kako žive seljaci? Identitet, reprezentacije, kulturne prakse suvremenog seljaštva
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.06.2010. - 11.06.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
identitet; tradicijska glazba; glazbena edukacija
(identity; traditional music; music education))
Sažetak
: Svima je poznata činjenica da je tradicijska glazba Hrvatske sastavni dio glazbenog odgoja, posebice u osnovnim školama. U pravilu se radi o pjesmama iz različitih krajeva koje su uvrštene u gradivo zbog glazbenih (melodija, ljestvica, ritam) ili tekstovnih sastavnica. Porijeklo pjesama, instrumentarij, ples, uloga pjesme u životu ljudi odnosno kontekst izvođenja nije relevantan. S promjenom nastavnog plana i programa u osnovnim školama, promijenili su se i zahtjevi učitelja i učenika te se ukazala potreba za novim materijalom koji bi olakšao upoznavanje tradicijske (glazbene) kulture. Pri sastavljanju udžbenika Hrvatska tradicijska glazba, pratile su me različite nedoumice, raskoraci između struke etnologa-znanstvenika i glazbenjaka-učitelja. Da li su fotografije i zvukovni primjeri snimljeni u novije vrijeme u izvedbi kulturno-umjetničkih društava pravi pokazatelji tradicijske kulture? Čak i onda kad su „inscernirani“ na „autentičnim“ mjestima? Kako odabrati prave primjere? Može li se baštinom sela djeci pomoći u kreiranju vlastitiog i društvenog identiteta te može li se time potaknuti dijalog i razumijevanje razlika i kod drugih kultura? Može li se tradicijska kultura predstaviti djeci na zanimljiv način te na koji način je resurs za vrijedan sadržaj života?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890668-0661 - Plesna etnografija i mnogostruki identiteti (Zebec, Tvrtko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Irena Miholić
(autor)