Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 560695

U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama


Miholić, Irena
U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama // Kako žive seljaci? Identitet, reprezentacije, kulturne prakse suvremenog seljaštva
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 560695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama
(Searching for identity: traditional music in primary schools)

Autori
Miholić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Kako žive seljaci? Identitet, reprezentacije, kulturne prakse suvremenog seljaštva

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.06.2010. - 11.06.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
identitet; tradicijska glazba; glazbena edukacija
(identity; traditional music; music education))

Sažetak
: Svima je poznata činjenica da je tradicijska glazba Hrvatske sastavni dio glazbenog odgoja, posebice u osnovnim školama. U pravilu se radi o pjesmama iz različitih krajeva koje su uvrštene u gradivo zbog glazbenih (melodija, ljestvica, ritam) ili tekstovnih sastavnica. Porijeklo pjesama, instrumentarij, ples, uloga pjesme u životu ljudi odnosno kontekst izvođenja nije relevantan. S promjenom nastavnog plana i programa u osnovnim školama, promijenili su se i zahtjevi učitelja i učenika te se ukazala potreba za novim materijalom koji bi olakšao upoznavanje tradicijske (glazbene) kulture. Pri sastavljanju udžbenika Hrvatska tradicijska glazba, pratile su me različite nedoumice, raskoraci između struke etnologa-znanstvenika i glazbenjaka-učitelja. Da li su fotografije i zvukovni primjeri snimljeni u novije vrijeme u izvedbi kulturno-umjetničkih društava pravi pokazatelji tradicijske kulture? Čak i onda kad su „inscernirani“ na „autentičnim“ mjestima? Kako odabrati prave primjere? Može li se baštinom sela djeci pomoći u kreiranju vlastitiog i društvenog identiteta te može li se time potaknuti dijalog i razumijevanje razlika i kod drugih kultura? Može li se tradicijska kultura predstaviti djeci na zanimljiv način te na koji način je resurs za vrijedan sadržaj života?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
189-1890668-0661 - Plesna etnografija i mnogostruki identiteti (Zebec, Tvrtko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Irena Miholić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Miholić, Irena
U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama // Kako žive seljaci? Identitet, reprezentacije, kulturne prakse suvremenog seljaštva
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Miholić, I. (2010) U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama. U: Kako žive seljaci? Identitet, reprezentacije, kulturne prakse suvremenog seljaštva.
@article{article, author = {Miholi\'{c}, Irena}, year = {2010}, keywords = {identitet, tradicijska glazba, glazbena edukacija}, title = {U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim \v{s}kolama}, keyword = {identitet, tradicijska glazba, glazbena edukacija}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Miholi\'{c}, Irena}, year = {2010}, keywords = {identity, traditional music, music education)}, title = {Searching for identity: traditional music in primary schools}, keyword = {identity, traditional music, music education)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font