Pregled bibliografske jedinice broj: 560346
Konkurentske prednosti ekoloških proizvoda u maslinarstvu
Konkurentske prednosti ekoloških proizvoda u maslinarstvu, 2011., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 560346 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konkurentske prednosti ekoloških proizvoda u maslinarstvu
(Competitive advantages of organic products in the olive market)
Autori
Đurić, Danko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.03
Godina
2011
Stranica
92
Mentor
Renko, Nataša
Ključne riječi
konkurentska prednost; ekološki proizvod; maslinarstvo
(competitive advantage; organic product; olive market)
Sažetak
Ekološki uzgoj maslina, koji se još naziva i prirodan, biološki, organski, reakcija je na nekontroliranu industrijalizaciju konvencionalnog poljoprivrednog uzgoja u 20. stoljeću. U Hrvatskoj se ekološkom proizvodnjom maslina bavi 48 proizvoñača, koji zajedno obrañuju 120 ha maslinika, ili 12 500 stabala maslina. Ekološki proizvod označen je posebnim znakom ekološkog proizvoda, koji je jedinstvena propisana oznaka proizvoda sukladno Zakonu o ekološkoj proizvodnji poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda i nizu propisa donesenih na temelju njega. Hrvatsko priobalje i otoci imaju veliki gospodarski potencijal u maslinarstvu koji bi trebalo iskoristiti, i od uvoznika postati svjetski prepoznati izvoznik ekstra marke maslinovog ulja, izuzetne kvalitete i odgovarajuće cijene. Hrvatska, u svjetskim razmjerima, ima jedne od najboljih agroekoloških uvjeta za proizvodnju maslina za maslinovo ulje, što je potvrñeno i brojnim nagradama osvojenim na najznačajnijim svjetskim ocjenjivanjima maslinovog ulja, a posebice ekološki proizvedenog. Kvalitetan marketinški splet primijenjen na ekološke proizvode u maslinarstvu, uz turizam kao kanala distribucije (element tihog izvoza), omogućuju ekološkim proizvodima veliki tržišni potencijal. Unapreñenje ekoloških proizvoda moguće je aktivnijom i maštovitom primjenom marketinga, odnosno marketinškog miksa (4P). Postupak ekološke proizvodnje stoga u društvu ima dvostruku ulogu, s jedne strane osigurava tržište koje odgovara na zahtjev potrošača za ekološkim proizvodima, a s druge strane doprinosi zaštiti okoliša i dobrobiti životinja, kao i ruralnom razvoju. Prije svega za opstanak ekoloških maslinara potreban je snažan rast na tržištu, te povećanje broja neplaniranih kupnji, kao i razvijanje visokovrijednih ekoloških marki preduvjet su stvaranja veće potražnje ekoloških maslinarskih proizvoda. Nezaobilazno je proširenje i produbljenje asortimana ekoloških maslinarskih proizvoda. Veću dostupnost ekološke hrane treba omogućiti kroz moderne kanale distribucije kao što su trgovački lanci, specijalizirane trgovine i HoReCa kanal distribucije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Nataša Renko
(mentor)