Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 560215

Školska klima i sukobi u školi


Puzić, Saša; Baranović, Branislava; Doolan, Karin
Školska klima i sukobi u školi // Sociologija i prostor, 49 (2011), 3; 335-358 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 560215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školska klima i sukobi u školi
(School climate and conflicts in school)

Autori
Puzić, Saša ; Baranović, Branislava ; Doolan, Karin

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 49 (2011), 3; 335-358

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
školska klima; ekološko-razvojna perspektiva; sukobi i nasilje u školi; odnosi među učenicima; odnosi s nastavnicima; učenička perspektiva; perspektiva nastavnika i ravnatelja
(school climate; ecological-developmental perspective; conflicts and violence in school; pupil-pupil relationships; pupil-teacher relationships; pupils' perspective; teachers' and headteachers' perspective)

Sažetak
Promatrajući sukobe među učenicima iz ekološko-razvojne perspektive u tekstu se prezentiraju rezultati istraživanja učeničke, nastavničke i ravnateljske percepcije školske klime vezano uz pojavu i rješavanje sukoba među učenicima. Istraživanje je provedeno na uzorku 370 učenika osmih razreda deset zagrebačkih osnovnih škola, te 29 nastavnika i 5 ravnatelja. U istraživanju su korištene mješovite metode istraživanja: anketno ispitivanje učenika, fokus grupe s nastavnicima i intervjui s ravnateljima. Rezultati odgovora učenika upućuju na supostojanje konfliktnih i suradničkih odnosa među učenicima čemu svjedoči i faktorska analiza kojom su ovi obrasci izlučeni kao dvije zasebne dimenzije (faktora) školske klime. Kada je riječ o odnosima s nastavnicima, učenici ih percipiraju kao osobe od kojih se može dobiti podrška u rješavanju sukoba, no istodobno se dovodi u pitanje njihovo poštovanje i uvažavanje učenika. Utvrđeno je također postojanje razlika u percepciji različitih aspekata školske klime s obzirom na spol i školski uspjeh učenika te učestalost doživljenjog nasilja u školi. U razgovorima s nastavnicima i ravnateljima blaži se oblici sukoba među učenicima predstavljaju kao sastavni dio školske svakodnevice, iako se navode i primjeri ozbiljnijih konflikata. Više je nastavnika i ravnatelja izrazilo zabrinutost vezano uz pojavu „cyber-bullyinga“ odnosno verbalnog nasilja preko Facebook-a, kao što je navedena i rodna dimenzija sukoba u školi. Među čimbenicima koji mogu negativno utjecati na školsku klimu i pojavu sukoba ističu se nedovoljna stručna osposobljenost nastavnika za rješavanje sukoba među učenicima, ograničavajuće organizacijske karakteristike škole, zdravstvene poteškoće učenika i nesređene obiteljske prilike učenika. Ukupno uzevši, odgovori učenika, nastavnika i ravnatelja o ispitivanim aspektima školske klime ukazuju na kompleksno socijalizacijsko okruženje u školi koje osim pozitivnih elemenata, sadrži i elemente koji mogu negativno utjecati na interakcijske obrasce i socijalni razvoj učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Saša Puzić (autor)

Avatar Url Branislava Baranović (autor)

Avatar Url Karin Doolan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Puzić, Saša; Baranović, Branislava; Doolan, Karin
Školska klima i sukobi u školi // Sociologija i prostor, 49 (2011), 3; 335-358 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Puzić, S., Baranović, B. & Doolan, K. (2011) Školska klima i sukobi u školi. Sociologija i prostor, 49 (3), 335-358.
@article{article, author = {Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Baranovi\'{c}, Branislava and Doolan, Karin}, year = {2011}, pages = {335-358}, keywords = {\v{s}kolska klima, ekolo\v{s}ko-razvojna perspektiva, sukobi i nasilje u \v{s}koli, odnosi me\dju u\v{c}enicima, odnosi s nastavnicima, u\v{c}eni\v{c}ka perspektiva, perspektiva nastavnika i ravnatelja}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {49}, number = {3}, issn = {1846-5226}, title = {\v{S}kolska klima i sukobi u \v{s}koli}, keyword = {\v{s}kolska klima, ekolo\v{s}ko-razvojna perspektiva, sukobi i nasilje u \v{s}koli, odnosi me\dju u\v{c}enicima, odnosi s nastavnicima, u\v{c}eni\v{c}ka perspektiva, perspektiva nastavnika i ravnatelja} }
@article{article, author = {Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Baranovi\'{c}, Branislava and Doolan, Karin}, year = {2011}, pages = {335-358}, keywords = {school climate, ecological-developmental perspective, conflicts and violence in school, pupil-pupil relationships, pupil-teacher relationships, pupils' perspective, teachers' and headteachers' perspective}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {49}, number = {3}, issn = {1846-5226}, title = {School climate and conflicts in school}, keyword = {school climate, ecological-developmental perspective, conflicts and violence in school, pupil-pupil relationships, pupil-teacher relationships, pupils' perspective, teachers' and headteachers' perspective} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • SCOPUS
  • SocINDEX (EBSCO)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font